همشهری آنلاین: هشتمین و آخرین فصل از سریال محبوب «بازی تاج و تخت» با ۳۲ نامزدی رکورد بیشترین تعداد نامزدی را در تاریخ ۷۱ ساله جوایز تلویزیونی امی شکست.

فصل هشتم بازي تاج و تخت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ورایتی، هفت فصل پیشین «بازی تاج و تخت» در مجموع ۱۲۹ بار نامزد دریافت جایزه امی موسوم به اسکار تلویزیونی شده بودند و حالا این سریال پربیننده و محبوب با ۱۶۱ نامزدی در هشت فصل تمام رکوردها را به نام خود ثبت کرده است. ضمن اینکه شبکه HBO هم به لطف درخشش این سریال و البته «چرنوبیل» امسال با ۱۳۷ نامزدی امی پیشتاز شبکه‌های تلویزیونی است.

«بازی تاج و تخت» با ۳۲ نامزدی رکورد بیشترین تعداد نامزدی امی در یک فصل را شکست که سال ۱۹۹۴ با ۲۶ مورد به نام NYPD Blue ثبت شده بود. فصل هشتم و پایانی «بازی تاج و تخت» جز بخش بهترین سریال درام، در ۹ بخش بازیگری هم بخت بردن جایزه دارد. پیش از این تنها پیتر دینکلیج از میان انبوه بازیگران سریال جایزه امی برده که البته این جایزه پس از شش بار نامزدی و در فصل هفتم (۹ جایزه از ۲۲ نامزدی) به او رسیده است.

سریال «خانم میزل شگفت‌انگیز» از شرکت آمازون با ۲۰ نامزدی از جمله بهترین سریال کمدی پس از «بازی تاج و تخت» از نظر تعداد نامزدی در رده دوم قرار دارد. «خانم میزل شگفت‌انگیز» سال گذشته هشت جایزه از جمله بهترین سریال کمدی و بهترین بازیگر زن کمدی (ریچل برازناهان) را برد. دیگر سریال موفق امی «چرنوبیل» از شبکه HBO است که در ۱۹ بخش از جمله سریال کوتاه و بازیگری (جرد هریس، استلن اسکارسگارد و امیلی واتسن) بخت درخشیدن دارد.

سریال‌ها و برنامه‌های شبکه تلویزیونی نتفلیکس امسال در ۱۱۷ رشته نامزد دریافت جوایز امی شده‌اند. برندگان هفتاد و یکمین دوره این جوایز ۲۲ سپتامبر در مایکروسافت تیه‌تر لس‌آنجلس معرفی می‌شوند. آکادمی علوم و هنرهای تلویزیون جایزه سالانه امی را به بهترین‌ آثار تلویزیونی در بخش‌های مختلف اهدا می‌کند. امی مهم‌ترین جایزه تلویزیونی در آمریکا و به نوعی اسکار تلویزیون است.

کد خبر 448195

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha