همشهری آنلاین: نادر مرادی در پنجمین روز مسابقات قهرمانی جهان در رقابت با ۸ رقیب خود در دسته ۷۲ کیلوگرم از گروه A مدال نقره گرفت.

نادر مرادي

به گزارش روابط عمومی فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین؛ نادر مرادی، سومین نماینده تیم ملی پاراوزنه‌برداری ایران بعد از ظهر ۲۵ تیر ماه در دسته ۷۲ کیلوگرم روی تخته رفت و با مهار وزنه ۲۰۲ کیلوگرمی در جایگاه دوم جهان ایستاد و موفق به کسب مدال نقره شد.

وی ابتدا موفق به مهار وزنه ۲۰۲ کیلویی نشد و در حرکت دوم مجددا درخواست وزنه ۲۰۲ کیلوگرمی کرد که  توانست آن را بالای سر ببرد، اما در سومین حرکت از مهار وزنه ۲۱۰ کیلویی بازماند.

مرادی پیش از این طلای پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن، طلای مسابقات جهانی ۲۰۱۷ مکزیک و نشان نقره رقابت‌های پاراآسیایی جاکارتا را در کارنامه داشت.

در این دسته وزنه‌بردار چینی در جایگاه نخست ایستاد و نماینده نیجریه سوم شد.

پیش از این اولین نماینده تیم ایران در دسته ۵۹ کیلوگرم و گروه A یوسف یوسفی بود که با مهار وزنه ۱۷۰ کیلوگرمی در جایگاه هشتم قرار گرفت.

یوسفی، در اولین حرکت وزنه ۱۷۰ کیلویی را بالای سر برد. وی در حرکت دوم و سوم خود درخواست وزنه‌های ۱۷۸ و ۱۷۹کیلویی کرد که موفق به مهار آن نشد.

وی با این رکورد در بین ۸ وزنه‌بردار شرکت‌کننده در گروه A دسته ۵۹ کیلوگرم در رده ششم ایستاد، اما با توجه به این که در گروه B دو وزنه‌بردار از نیجریه رکوردهای ۱۷۵ و ۱۷۳ کیلوگرم را به ثبت رساندند، یوسفی در نهایت رتبه هشتم را به خود اختصاص داد.

در این دسته شریف عثمان از مصر با ثبت رکورد ۱۹۶ کیلوگرم به مدال طلا رسید و نمایندگان چین و شیلی به ترتیب صاحب نقره و برنز شدند.

در روز چهارم نیز امیر جعفری صاحب مدال برنز این مسابقات شده بود.

کد خبر 448174

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha