نسا خلخالی-  ارومیه–خبرنگار: بیمارستان تخصصی جامع زنان ارومیه در وسعت ۳۰ هزار مترمربع به ۸۵ درصد پیشرفت رسیده است و در ۶ طبقه با ۳۰۰ تخت بیمارستانی مراحل پایانی ساخت را طی می‌کند. اتفاقی که مسئولان را به افتتاح این مرکز درمانی طی روزهای آینده امیدوار کرده است و رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی از تکمیل آن در هفته دولت امسال خبرمی‌دهد.

۷۰ میلیارد تومان اعتبار تا تکمیل بیمارستان تخصصی جامع زنان

«جواد آقازاده» می‌گوید: بیمارستان تخصصی جامع زنان دارای اتاق‌های عمل، بخش‌های ویژه و کلینیک‌ها و پاراکلینیک‌های مربوط به بیماری‌های زنان، محیط‌های کلاس‌های آموزشی، کتابخانه و آمفی‌تئاتر است. آنچه این بیمارستان را تبدیل به یک طرح ملی در کشور کرده است اورژانس هوایی مستقر در این بیمارستان است که تمام بیماران را از تمام نقاط استان و مکان‌های صعب‌العبور به این بیمارستان منتقل می‌کند.

وی ادامه می‌دهد: ‌موتورخانه این بیمارستان در وسعت ۹۲۵ متری با ۳ دیگ بخار و با دستگاه‌های روز دنیا تجهیز شده است که مشکلات گرمایشی و سرمایشی را که در سایر بیمارستان‌های معمول وجود دارد، نخواهد داشت. این موتورخانه با توجه به رعایت اصول پدافند غیرعامل قادر است در شرایط اضطراری و قطع برق بدون هیچ خلل و نقصی همچنان به کار خود ادامه دهد.

  • تاثیر گرانی‌ها بر ساخت بیمارستان

آقازاده بیان می‌کند: بیمارستان تخصصی جامع زنان در مردادماه ۹۶ کلنگ‌زنی شده و با توجه به شرایط اقتصادی کشور و افزایش قیمت کالاهای ساختمانی مراحل ساخت‌وساز آن به قوت خود ادامه دارد و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی با همت مضاعف خود اجازه توقف این پروژه را نداده‌اند.  این مسئول درباره این‌که میزان شاخص تخت بیمارستان‌های استان چقدر است، عنوان می‌کند: شاخص تخت بیمارستانی استان در سال ۹۲حدود ۸/۰ تا یک بود اما امروز با توجه به افتتاح چندین پروژه عمرانی درمانی در سفر سال گذشته ریاست جمهوری شاهد افزایش شاخص تخت استان به ازای هرهزار نفر ۵/۱ تخت هستیم.

وی با اشاره به این‌که بیمارستان تخصصی جامع زنان از جمله پروژه مهم استانی در عرصه بهداشت و درمان است، تاکید می‌کند: این پروژه در مساحتی به متراژ ۳۰ هزار متر مربع هم‌اکنون ۸۵ درصد از مراحل ساخت را طی کرده است و بنا به برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده برای افتتاح در هفته دولت نیازمند تامین اعتبار به مبلغ ۶۰ تا ۷۰ میلیارد تومان است.

  • پیشرفت ۸۵ درصدی بیمارستان

استاندار آذربایجان غربی درباره ساخت این پروژه درمانی اظهار می‌کند: ساخت بیمارستان تخصصی زنان برای کل استان آذربایجان غربی است و یکی از نیازمندی‌های اصلی استان به شمار می‌رود. این پروژه یک کار جهادی جدی است که از سوی دانشگاه علوم پزشکی در کمترین زمان ممکن آغاز شده و مراحل ساخت آن به خوبی پیش رفته است، به طوری که اکنون شاهد پیشرفت بالای ۸۵ درصدی این پروژه عظیم هستیم.

  «محمدمهدی شهریاری» ادامه می‌دهد: تاکنون ۷۰ میلیارد تومان برای ساخت این پروژه هزینه شده است و در ادامه نیز نیازمند ۷۰ میلیارد تومان اعتبار هستیم تا شاهد تکمیل و به بهره‌برداری رسیدن این بیمارستان باشیم. امیدواریم سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تامین اعتبارات مورد نیاز تکمیل مراحل ساخت بیمارستان تخصصی زنان را انجام دهد تا در هفته دولت شاهد افتتاح این بیمارستان باشیم.

کد خبر 448133

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha