چهارشنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۸ - ۰۲:۴۰
۰ نفر

سولماز نعمتی-‌ اردبیل – خبرنگار: کاریکاتوریست جوان اردبیلی با درخشش در جشنواره‌های داخلی و خارجی افتخارات زیادی کسب کرده است. او جدیدترین اثر خود را برای شرکت در جشنواره کاریکاتور «مداد قرمز» آماده کرده و امیدوار است جایزه خوبی را برای بخش هنری استان به ارمغان بیاورد.

کاریکاتوریست اردبیلی به دنبال موفقیتی دیگر 

«یلدا هاشمی‌نژاد» از سال ۱۳۸۸ فعالیت حرفه‌ای خود را در زمینه کاریکاتور آغاز کرده است و علاوه بر کسب مقام‌های داخلی، موفق به کسب افتخارات خارجی از جمله دیپلم افتخار از جشنواره «قوری ترکیه» در سال ۲۰۱۳، برگزیده جشنواره «شستن دست با صابون و پاک کردن با دستمال کاغذی» ایتالیا در سال ۲۰۱۴، جایزه ویژه «کلاهخود طلایی» صربستان در سال ۲۰۱۵، برگزیده «کمیک و انیمیشن» بلغارستان در سال ۲۰۱۵ و دیپلم افتخار اومورلاگورا رمانی در سال ۲۰۱۵ شده است.  

برخی آثار این هنرمند اردبیلی در کاتالوگ‌های کشورهای ترکیه، لهستان، ایتالیا، کرواسی، آذربایجان، هند، صربستان، چین، مقدونیه، بلژیک، پرتغال، نیجریه، اسپانیا، بلغارستان، پرو و رومانی به چاپ رسیده و در یکی از جشنواره‌های بین‌المللی به عنوان داور حضور داشته است.  هاشمی‌نژاد درباره هنر گرافیک و کاریکارتور می‌گوید: کاریکاتور را می‌توان یک زبان جهانی محسوب کرد چون هر کجای دنیا برای هر ملتی مفهوم آن قابل درک است. تاثیرگذاری پوستر و طرح‌های هنری در افکار عمومی بسیار جالب توجه است. گاه تاثیر یک طرح هنری بر افکار عمومی عمیق‌تر از کلام است. از هنر می‌توان برای خلأهای فرهنگی استفاده کرد.  این هنرمند در مورد ویژگی‌های یک کاریکاتور خوب عنوان می‌کند: یک کاریکاتور باید بتواند با مخاطب خودش ارتباط برقرار کند چراکه مخاطب کاریکاتور صرفاً یک هنرمند نیست بلکه مردم عادی هستند و باید بی‌واسطه و بدون این‌که خالق اثر بخواهد حرفی را بزند یا توضیح بدهد آن را متوجه شوند که مسلماً موفق‌ترین اثر، گویاترین اثر خواهد بود.

هاشمی‌نژاد در جدیدترین آثار خود طرحی از تلاش هلال احمر در سیل اخیر را به تصویر کشیده است که آماده ارسال به جشنواره کاریکاتور مداد قرمز است که از سوی هلال‌احمر برگزار خواهد شد. وی در این باره می‌گوید: برگزاری جشنواره‌های کشوری و بین‌المللی در استان می‌تواند به معرفی استعدادهای استان و رشد و بالندگی آن‌ها منجر شود که در طول سال‌های گذشته اتفاق نیفتاده است.

کد خبر 448129

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha