سه‌شنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: بیماری‌های حیات‌وحش و چالش‌های آن در قالب کنگره ملی حفاظت و بیماری‌های حیات وحش بررسی و راهکارهای عملی در راستای ارتقای نظام مراقبت در این زمینه ارائه می‌شود.

بیماری‌های حیات‌وحش بررسی می‌شود

به گزارش سازمان حفاظت محیط زیست، اولین کنگره ملی حفاظت و بیماری‌های حیات‌وحش با تاکید بر چالش‌ها، نیازها و راهکارهای حفاظت و نظام مراقبت در این حوزه و نیز نقش آن در سلامت واحد، آذر امسال توسط پژوهشکده محیط زیست و توسعه پایدار، صندوق ملی محیط زیست و سازمان حفاظت محیط زیست با همکاری سازمان‌ها، مراکز علمی- پژوهشی و سازمان‌های مردم نهاد مرتبط، برگزار می‌شود.

سخنگوی دبیرخانه کنگره، مهم‌ترین اهداف برگزاری این کنگره را تبادل‌نظر و بررسی چالش‌های موجود در زمینه حفاظت، بهداشت و مدیریت بیماری‌های حیات‌وحش و ارتقای همکاری‌های بین بخشی در پیشگیری و کنترل بیماری‌های مشترک، دانست.

محمود مرعشی افزود: جلب مشارکت صاحب‌نظران و آشنایی با شیوه‌های نوین آموزش و پژوهش در حوزه حفاظت و بیماری‌های حیات وحش و بهره‌گیری از دانش و فناوری‌های نوین و همچنین ارائه راهکارهای نظام مراقبت در کنترل و مدیریت بیماری‌های حیات وحش را از اولویت‌های کنگره است.

وی، بیماری‌های حیات‌وحش (رخداد، پایش، مراقبت)، سلامت واحد و حیات وحش با رویکرد بیماری‌های مشترک، نقش و مدیریت بهداشتی مراکز نگهداری حیات‌وحش و امداد و نجات و مدیریت بحران در حیات وحش را از جمله محورهای اصلی این کنگره برشمرد.

به گفته مرعشی، نقش تغییرات اقلیمی بر بقای گونه‌ها و زیستگاه‌ها، عوامل تهدید و اثرات متقابل انسان و حیات‌وحش، گونه‌های مهاجم و رها شده و اثرات آن‌ها بر محیط زیست، روش‌های نوین حفاظت از حیات وحش از دیگر محورهای اصلی این کنگره است.

صاحبنظران و علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به نشانی اینترنتی www.wildlifedisease.ir مراجعه و آخرین اخبار و جزییات کنگره را دریافت کنند.

کد خبر 448016

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha