افزایش سرانه‌های کیفیت زندگی و تقویت قطب گردشگری برای ایجاد حس تعلق خاطر محله‌ای از مهم‌ترین رویکردهای مدیریت شهری منطقه ۱۰ در افق جدید برنامه‌های شهرداری است.

بزرگراه نواب

برای محقق شدن این امر و جلب رضایتمندی شهروندان، از ابتدای امسال، تکمیل و اجرای طرح‌های نیمه‌کاره و تقویت ظرفیت‌های موجود منطقه با کیفیت و جدیت ویژه‌ای آغاز شده است. اجرای بعضی از آنها مانند لاین کندرو بزرگراه نواب، افزایش تعداد بوستان‌ها و عملیات بهسازی معابر علاوه بر روان‌سازی ترافیک و تسهیل در تردد، توسعه و آبادانی پازل دهم پایتخت را همراه داشته است. در این گزارش به چندین پروژه شاخص منطقه ۱۰ به‌ شکل اجمالی می‌پردازیم.

راه‌اندازی لاین کندرو بزرگراه نواب
با اجرای طرح نواب نزدیک ۳۰ سال بود که اهالی محله بریانک به دلیل مسدود شدن مسیر خروجی این محله به سمت بزرگراه نواب در بن‌بست قرار گرفته بودند. به گونه‌ای که اگر حادثه غیرمترقبه‌ای مانند زلزله، آتش‌سوزی، سیل رخ می‌داد، عملیات امداد و نجات زمینی امکان‌پذیر نبود. همچنین با متروکه ماندن زمین‌های محدوده انتهای بریانک به سبب اجرای طرح‌های نیمه‌تمام، بستر مناسبی برای بروز آسیب‌های اجتماعی فراهم شده بود. خوشبختانه در تیرماه سال جاری، لاین کندرو بزرگراه نواب حدفاصل بلوار بریانک تا خیابان هلال‌احمر، به طول یک کیلومتر، افتتاح شد. اجرای این طرح به روان‌سازی ترافیک درمسیر شمال به جنوب بزرگراه نواب، تسهیل در تردد اتوبوس‌های BRT، کاهش بارترافیکی میدان ۹ دی و همچنین ایجاد دسترسی برای اهالی محله بریانک به بزرگراه نواب صفوی، کمک کرد.

تکمیل طرح تعریض خیابان امام خمینی(ره)

 چندسالی است برای مناسب‌سازی چهره شهری و روان‌سازی مسیر ترافیکی غرب به شرق منطقه طرح «تعریض خیابان امام‌خمینی»(ره)، در دستور کار شهرداری منطقه ۱۰ قرار گرفته است. خوشبختانه تاکنون ۹۸‌درصد اجرای طرح با موفقیت انجام شده است و تا پایان سال بقیه املاک معارض در مسیر هم برای تکمیل نهایی پروژه در دستور کار شهرداری قرار گرفته است.

تکمیل ساخت بوستان حکیم

باغ «حکیم» در محله بریانک از باغ‌های به یادگار مانده طهران قدیم و روزگار باغ‌ها و زمین‌های کشاورزی محله بریانک است. باغی که تا چند سال پیش تبدیل به زمین متروکه و پر خطر برای اهالی شده بود. این روزها قرار است به بوستان ۴ هزارو ۳۶ مترمربعی در محدوده بلوار بریانک، کوچه محمدیان تغییر کاربری دهد. تاکنون ۸۵‌درصد عملیات ساخت آن به پایان رسیده است.

اجرای عملیات تعویض نهرها درخیابان شهیدسبحانی

آبگرفتگی معابر در خیابان‌های کم‌عرض و پرتردد منطقه ۱۰، در فصل‌های بارش، برای‌ تردد شهروندان مشکلات فراوان و زیادی ایجاد می‌کند. عملیات نهرسازی جدید در خیابان شهید سبحانی یکی از معابر ورودی‌های مهم و پر تردد منطقه از طرح‌های در دست اقدام است. این طرح به طول ۲۰۰‌مترمربع بامقطع افزایش یافته (عمق و عرض) درخیابان شهیدسبحانی، کوچه طاهری، اجرا شده است.

ساخت بوستان در خیابان قزوین
برای تأمین سرانه‌های فضای‌سبز اهالی منطقه ۱۰ و همچنین فراهم کردن فضای شاد و طبیعت دلچسب، عملیات ساخت بوستانی در خیابان قزوین به مساحت ۱۹ هزار ‌مترمربع در حال اجراست. تاکنون ۶۵‌درصد از مراحل ساخت این بوستان به پایان رسیده. امید است تا پایان سال برای استفاده اهالی به بهربرداری برسد.

تکمیل طرح تعریض بزرگراه یادگارامام(ره)  

چندسالی است که برای تسهیل و دسترسی آسان شهروندان از شمال به جنوب و بالعکس طرح راه‌اندازی بزرگراه یادگار امام(ره) در حال اجرا است. در بخشی از این طرح که از منطقه ۱۰ می‌گذرد، تعدادی ملک معارض و باغ قرار گرفته که کار تملک آن در دستور کار شهرداری منطقه قرار گرفته است. با پایان عملیات راه‌اندازی این طرح بسیاری از گره‌های ترافیکی در منطقه باز می‌شود.

انتشار و رونمایی تمبریادبود منطقه ۱۰
ایجاد حس تعلق خاطر محله‌ای، تقویت قطب گردشگری منطقه ۱۰ از برنامه‌های روی میز مدیریت شهری این منطقه است. به همین دلیل در نخستین گام، طراحی و رو نمایی از تمبر یادبودی با عکسی از نمای موزه «حیات وحش هفت‌چنار» به‌عنوان مهم‌ترین قطب گردشگری این منطقه از کارهای درخور توجه شهرداری تکه دهم پایتخت است.

کد خبر 447994

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha