مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۶
۰ نفر

عملیات اجرایی قطعه ۱۰ راه‌آهن شیراز - بوشهر با اعتبار ۲۳۴۳ میلیارد ریال زمستان سال گذشته کلید خورد. این راه‌آهن قرار است امتداد شهرهای اهرم، کلمه، بوشکان، فراشبند، فیروزآباد، بایگان، کوار، شیراز، زرقان و مرودشت را پوشش دهد.

خبرهای خوش استاندار بوشهر

به گزارش همشهری، طول کل مسیر از سمت شیراز تا بوشهر ۴۳۷ کیلومتر است که به ۱۱ قطعه اجرایی تبدیل شده است. هدف اصلی طرح راه‌آهن شیراز- بوشهر اتصال استان بوشهربه شبکه ریلی، جابه‌جایی ۳ میلیون تن بار در سال اول بهره‌برداری و افزایش ۶ میلیون تن طی ۱۰ سال، جابه‌جایی یک میلیون مسافر در سال اول بهره‌برداری و افزایش تا ۲ میلیون نفر طی ۱۰ سال و رونق اقتصادی و اجتماعی این استان است. همچنین با توجه به توسعه منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی و سرمایه‌گذاری‌های کلان داخلی و خارجی در این منطقه اتصال بندر عسلویه به راه‌آهن از اهمیت قابل‌ملاحظه‌ای برخوردار است.  

در این طرح ویژگی‌های مسیر راه‌آهن در حمل‌ و ‌نقل ایمن کالا، مسافر، کاهش مصرف سوخت و آلودگی‌های زیست‌محیطی اتصال بندر عسلویه از طریق احداث راه‌آهن شیراز- بوشهر به شبکه ریلی مد نظر قرار گرفته است.  اما در حالی که این پروژه زمستان سال گذشته آغاز شده، روند اجرایی آن چندان با سرعت پیش نمی‌رود و همین مورد برای مردم بوشهر ایجاد دغدغه کرده است.  

به گزارش ایسنا، استاندار بوشهر از پیگیری تسریع در روند اجرای پروژه راه‌آهن بوشهر خبر داد و گفت: تکمیل پروژه اورژانس هسته‌ای و دانشکده دندان‌پزشکی بوشهر از دیگر پروژه‌های مورد تاکید استان است.   «عبدالکریم گراوند» اظهار کرد: طرح‌ها و پروژه‌هایی در حوزه‌های تولیدی، اقتصادی و عمرانی در هفته دولت افتتاح و یا عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود که لازم است این برنامه‌ها و افتتاح و اجرای پروژه‌ها تدوین و برنامه‌ریزیشود. وی با بیان این‌که اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی در کنار اجرای طرح‌های اقتصادی و تولیدی در اولویت برنامه‌های استان بوشهر قرار دارد تاکید کرد: با همدلی و تلاش مسئولان دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی طرح‌ها و تحولات مهمی در عرصه اشتغال و اقتصاد استان انجام شده که این مهم سبب کاهش آمار بیکاری شده است. رئیس شورای اداری استان بوشهر با بیان این‌که در سال ۱۳۹۶ آمار بیکاری در استان بوشهر بالای ۱۱ درصد بوده است خاطرنشان کرد: با همدلی و تلاش همه مدیران بخش دولتی و خصوصی آمار بیکاری در سال گذشته به ۵/۱۰ درصد کاهش یافت.

  • کاهش آمار بیکاری نشان از ناکامی دشمن است

گراوند ظرفیت‌های اشتغال‌زایی و اقتصادی استان را مورد اشاره قرار داد و افزود: استان بوشهر علاوه بر حوزه‌های صنعتی و تجاری، در بخش کشاورزی از ظرفیت بالایی برخوردار است که باید از این قابلیت حداکثر بهره‌وری در رونق تولید و اشتغال انجام شود. وی از آمادگی سرمایه‌گذار در حوزه درمان استان خبر داد و بیان کرد: برای توسعه زیرساخت‌های درمانی و حوزه سلامت سرمایه‌گذارانی اعلام آمادگی کرده‌اند که باید بسترهای لازم برای این مهم فراهم شود. استاندار بوشهر با تاکید بر توجه به حوزه توریسم درمانی تصریح کرد: همه دستگاه‌های اجرایی برای توسعه سرمایه‌گذاری همکاری و تلاش و با ایجاد تسهیلات لازم زمینه شتاب‌بخشی سرمایه‌گذاری در عرصه‌های گوناگون را فراهم کنند.

  • صرفه‌جویی در هزینه‌های جاری

گراوند تولید گیاهان دارویی و محصولات خارج از فصل و گلخانه‌ای را از جمله قابلیت‌های بخش کشاورزی دانست و تاکید کرد: برای تکمیل پروژه‌های صنعتی و تولیدی پیشرفت ۶۰ درصد به بالا که ۳۸ طرح شناسایی شده است، میزان روند تکمیل آنها به صورت هفتگی رصد می‌شود تا با احیای این ظرفیت‌ها ضمن رونق تولید، زمینه کاهش آمار بیکاری و افزایش مشارکت اقتصادی فراهم شود.  وی با تاکید بر صرفه‌جویی در هزینه‌های جاری دستگاه‌های اجرایی بیان کرد: هر چقدر در هزینه‌های جاری صرفه‌جویی شود زمینه پرداختی و کمک به کارکنان افزایش می‌یابد.

رئیس شورای اداری استان بوشهر از تعیین تکلیف نیروهای اخراجی منطقه ویژه پارس جنوبی و فراهم شدن اشتغال آنان خبر داد و افزود: با پیگیری‌های انجام‌شده زمینه بازگشت نیروهای اخراجی به اشتغال در منطقه پارس جنوبی فراهم شد که از خدمات افراد در این زمینه قدردانی می‌شود.
گراوند با اشاره به حل مشکل منطقه ویژه اقتصادی بوشهر گفت: منطقه ویژه اقتصادی بوشهر که از سال ۱۳۹۳ دچار مشکلاتی شده بود، با پیگیری‌های انجام‌شده راهکارهای حل مشکلات ارائه شد و طی این هفته جلسه نهایی تشکیل و زمینه حل مشکل فراهم می‌شود.  وی با قدردانی از مدیرعامل گمرک ایران و وزیر امور اقتصادی و دارایی در حل مشکل منطقه ویژه اقتصادی بوشهر گفت: با حل مشکل منطقه ویژه اقتصادی بوشهر کمک قابل‌توجهی به توسعه بندر بوشهر می‌شود.

  • تسریع در روند اجرای پروژه راه‌آهن بوشهر

استاندار بوشهر با اشاره به تکمیل پروژه بزرگراهی دیر به تنگستان تصریح کرد: با تامین اعتبارات نفت که بر اساس برنامه تدوینی اعتبارات تخصیص می‌یابد، زمینه تسریع در روند تکمیل این راه مواصلاتی که نقش مهمی در جلوگیری از تصادفات جاده‌ای دارد، فراهم می‌شود. گراوند از پیگیری تسریع در روند اجرای پروژه راه‌آهن بوشهر خبر داد و خاطرنشان کرد: تکمیل پروژه اورژانس هسته‌ای و دانشکده دندان‌پزشکی بوشهر از دیگر پروژه‌های مورد تاکید استان است. وی با اعلام بهبود وضعیت آب آشامیدنی استان بوشهر گفت: با اجرای برنامه‌های تدوین‌شده، مشکل آب آشامیدنی استان بوشهر به صورت ریشه‌ای برطرف می‌شود و از جنوب تا شمال استان بوشهر پروژه‌های آب‌رسانی در حال اجرا است.

کد خبر 447984

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بوشهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha