مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۷
۰ نفر

البرز ظرفیت‌های بالایی در حوزه‌های مختلف به‌ویژه گردشگری دارد که بیشتر آنها به دلیل نبود زیرساخت‌ها و در سایه ترافیک جاده‌ای استان گم شده‌اند و اکنون اکثر مردم، البرز را استانی برای محل عبور می‌دانند.

علی درویش‌پور

به گزارش همشهری، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار البرز به ظرفیت استان در حوزه گردشگری اشاره کرد و گفت: سال گذشته ۵۰۰ میلیون تردد را در البرز شاهد بودیم که می‌توان گفت میانگین ساعتی تردد خود در البرز ۴ برابر میانگین کشوری است که می‌توان از مسافران عبوری برای ارتقای شاخص‌های مختلف توسعه به‌ویژه در حوزه گردشگری بهره لازم را برد.

«علی درویش‌پور» افزود: در حوزه گردشگری باید زیرساخت‌ها برای سرمایه‌گذاری هرچه بیشتر بخش خصوصی فراهم شود، بنابراین بسترسازی برای اقامت مسافران سایر استان‌ها در البرز ضرورتی انکارناپذیر است. وی طرح‌های راهسازی را مهم‌ترین طرح‌های استان برای کاهش ترافیک عنوان کرد و ادامه داد: به دلیل اهمیت موضوع بازدیدهای استاندار از طرح‌های راه و شهرسازی در این استان به صورت مستمر صورت می‌گیرد.

وی اضافه کرد: قطعه اول آزادراه تهران– شمال در محدوده البرز تا ۴ ماه آینده به اتمام می‌رسد. همچنین تعریض اتوبان تهران– کرج، ادامه همت که پایان آن تابستان است، بزرگراه کمربند شمالی با ۳۶ درصد پیشرفت فیزیکی و حل و فصل معارضان ملکی از جمله تلاش‌های انجام‌شده در حوزه راه استان البرز است. برای تسریع در تکمیل بزرگراه هشتگرد- طالقان هم با رایزنی موفق به جذب اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال شدیم. لازم به ذکر است بزرگراه چرمشهر– آبیک نیز پیشرفت فیزیکی۵۰ درصدی داشته است.

 درویش‌پور با اشاره به محدودیت منابع آبی در استان افزود: در نشستی با وزیر ۱۰ مورد جدی در حوزه آب مورد پیگیری قرار گرفت و مساله تخصیص منابع آبی و افزایش سهم استان البرز از سد طالقان و سد کرج یکی از اولویت‌های مورد تاکید استاندار البرز است. همچنین باید بازنگری در تخصیص منابع آب صورت گیرد و سهم استفاده از منابع آبی سطحی افزایش یابد، به طوری که طرح انتقال پساب تهران برای تغذیه منابع زیرزمینی و کشاورزی دنبال شود. معاون استاندار البرز درباره حضور مقامات و مسئولان کشوری در استان گفت:برای اولین بار در بودجه مصوب کشور، البرز بیشترین متوسط رشد را داشته است.

درویش‌پور با اشاره به وجود ۵ هزار و ۲۰۰ بیکار در روستاهای البرز ادامه داد: نبود شغل از علل مهاجرت روستاییان به شهرهاست و باید بسترها برای مهاجرت معکوس فراهم شود که در این زمینه اعتبار قابل توجهی در ۳ ماه اول سال از محل صندوق توسعه ملی به روستاها اختصاص یافته است و در سال گذشته ۲ هزار و ۹۱۴ نفر مشغول به کار شده‌اند.

درویش‌پور درباره بیمارستان امام خمینی(ره) و مشکلات آن گفت: بخشی از مطالبات و معوقات داده شده و در بحث فروش آن نیز در چارچوب تشریفات اقدامات لازم دنبال می‌شود. رسیدگی به وضعیت این بیمارستان به‌جد در دست پیگیری است. وی ادامه داد: سفرهای شهرستانی استاندار البرز نمایشی نیست، بلکه با توجه به الگوی توزیع اعتبارات در تلاش هستیم که مناطقی را که دارای ظرفیت، اما کمترتوسعه‌یافته هستند مورد توجه قرار دهیم.

کد خبر 447947

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار البرز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha