همشهری آنلاین: معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با اشاره به انتشار تصاویری از وجود موجودات ریز جز آرتمیا در دریاچه ارومیه گفت: اخبار منتشر شده در این خصوص صحت ندارد.

درياچه اروميه

حجت جباری روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: شوری دریاچه ارومیه به اندازه‌ای است که هیچ گونه موجود زنده‌ای قادر به زندگی در دریاچه ارومیه نیست و در شرایط فعلی فقط نوعی خاص از آرتمیا می‌تواند در نگین آبی آذربایجان زندگی کند.

وی ادامه داد: کارشناسان محیط زیست به طور منظم در حال پایش شرایط زیست محیطی دریاچه ارومیه هستند و هیچ‌گونه مورد مشکوکی مشاهده نشده است.

وی با تاکید بر کذب بودن تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر وجود برخی موجودات ریز زنده در دریاچه ارومیه، گفت: در فیلم مورد نظر هیچ نشانه مستند و مشخصی که ثابت کند مربوط به دریاچه ارومیه است، وجود ندارد.

پیشتر فرهاد سرخوش رئیس دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه نیز با اشاره به اشاره به انتشار تصاویری در خصوص وجود موجودات ریز به غیر از آرتمیا در این دریاچه گفته بود که این موضوع بعید به نظر می‌رسد و کارشناسان محیط زیست و ستاد احیا برای بررسی موضوع به منطقه اعزام شده‌اند.

کد خبر 447919

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha