همشهری آنلاین: سخنگوی شورای شهر کرج گفت: بناهای تاریخی بخشی از هویت کلانشهرهای امروزی هستند.

‌ممکن است آیندگان هیچ سهمی از فضای سبز کرج نداشته باشند

‌به گزارش ایسنا، رحیم خستو در صد و پنجاه و سومین جلسه شورای شهر کرج که یکشنبه ۲۳ تیر برگزار شد، گفت: در تمام شهرهای ریشه‌دار ایران مکان‌های مقدس از اهمیت بسزایی برخوردارند و فضاسازی اطراف آنها به گونه‌ای است که امکان دسترسی عمومی به آنها به‌راحتی امکان‌پذیر باشد.

وی با تاکید بر ضرورت ساماندهی فضای اطراف امام زاده حسن (ع) توضیح داد: این امام زاده با قدمتی ۷۰۰ ساله هر روز از زائران زیادی میزبانی می‌کند و یکی از مکان‌های هویت بخش کرج محسوب می‌شود؛ به همین دلیل لازم است فضای اطراف آن ساماندهی شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: متأسفانه ورودی این امام زاده با دو بنای نامتقارن احاطه شده که همین باعث شده جلوی دید این مکان مقدس گرفته شود و زیبایی بنا آن طور که باید و شاید به چشم نیاید.

خستو افزود: امیدواریم شهرداری با تملک و آزادسازی این دو ملک شرایطی فراهم کند که زیبایی‌های این مکان تاریخی – مذهبی به نحو شایسته نمایان شود.

وی گفت: معرفی مکان‌های دارای پیشینه تاریخی مثل امام‌زاده حسن (ع) و کاروانسرای شاه عباسی، نقش به سزایی در رونق گردشگری کرج و پویایی اقتصاد این کلانشهر خواهد داشت.

وی در ادامه با گلایه از برخی ساخت و سازهایی که باعث از بین رفتن فضای سبز می‌شوند، گفت: متأسفانه ضریب اشغال برخی واحدهای مسکونی در حال ساخت رعایت نمی‌شود و این باعث می‌شود سهم آیندگان از فضای سبز شهری کاهش یابد.

سخنگوی شورای شهر کرج افزود: شهرداری باید نظارت بیشتری بر فرایند ساخت واحدهای تجاری و مسکونی در شهر داشته باشد تا سازندگان از زمین در حال ساخت خود سهم فضای سبز را هم رعایت کنند.

کد خبر 447834

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha