همشهری آنلاین: ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با جدی شدن معضل گرد و غبار در مناطق جنوبی و غربی کشور، اقدام به حمایت از ایده‌های نوآورانه و روش‌های فناورانه کاهش این معضل کرده است.

ایده‌های نوآورانه مقابله با گرد و غبار حمایت می‌شود

به گزارش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، کارگروه بیوتکنولوژی محیط‌زیست ستاد توسعه زیست فناوری این معاونت چند سالی است که با اجرای برنامه‌های مختلف و نوآورانه، برای کاهش مضرات و اثرات مخرب گرد و غبار، تلاش می‌کند، یکی از این روش‌های مؤثر، همکاری با بخش خصوصی و دریافت برنامه‌ها و ایده‌های نوآورانه آنها است.

ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در همین راستا اقدام به حمایت از تولید مالچ‌های زیستی کرد و طی فراخوانی از شرکت‌های دانش‌بنیانی که ایده‌های نوینی در این زمینه داشتند حمایت کرد، این مالچ‌های زیستی مخاطره‌ای برای سلامتی ساکنان مناطق گرد و غبار خیز ندارد.

اما در این میان، یکی از برنامه‌های کارگروه بیوتکنولوژی محیط‌زیست ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دریافت و حمایت از ایده‌ها و روش‌های نوین مقابله با گرد و غبار با رویکردهای اقتصادی و اشتغالزایی بومیان منطقه است، در این طرح، ستاد توسعه، ایده‌های نوآورانه را جمع‌آوری و بررسی می‌کند و در صورت تایید و نتیجه‌بخش بودن ایده‌ها، شرایط را برای اجرایی شدن آنها فراهم می‌کند.

کد خبر 447822

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha