همشهری‌انلاین: شهردار منطقه ١٢ در مورد ایجاد محدودیت ساخت و ساز در اطراف مجلس شورای اسلامی توضیحاتی را ارائه کرد.

مجلس

علی محمد سعادتی در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد محدودیت ساخت و ساز در اطراف مجلس شورای اسلامی گفت: براساس مصوبه جدید شورای عالی امنیت ملی محدودیت‌های بیشتری در خصوص ساخت و سازهای اطراف مجلس شورای اسلامی اعمال شده است. بر اساس این مصوبه کلیه ساختمان‌ها تا شعاع حدود ۵۰۰ متری مشمول کنترل و ملاحظات ویژه در هنگام ساخت و ساز خواهند شد.

او افزود:  پیش از این در شعاع ۳۰۰ متری مجلس کلیه ابنیه با محدودیت ارتفاعی سه طبقه (حداکثر ۱۰.۵ متر)  مجوز ساخت و ساز می‌گرفتند که در مصوبه جدید وسعت بیشتری از بافت پیرامون را تحت پوشش قرار خواهد داد. شهرداری منطقه ۱۲ در خصوص صدور پروانه‌های ساختمانی برای ابنیه متقاضی ساخت و ساز از مجلس شورای اسلامی استعلام  می‌کند و طبیعتا فرآیند صدور مجوزها در این محدوده طولانی‌تر از سایر بخش‌های منطقه خواهد بود.

سعادتی در مورد موضوع تعیین محدوده توسعه مجلس با بیان این‌که در جلسات کارشناسی در حال رسیدن به جمع‌بندی نهایی هستیم، گفت: طرح جامع توسعه مجلس و نهادهای مرتبط با قوه مقننه باید در شورای عالی معماری و شهرسازی ایران به تصویب برسد و برای اقدامات بعدی به شهرداری تهران ابلاغ شود و به این ترتیب یکی از معضلات و ابهامات چند ساله شهروندان در این منطقه برطرف خواهد شد.

کد خبر 447801

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha