همشهری آنلاین: بنیاد خیریه اسپیک ایزی پیش از این طرح‌های مختلفی در زمینه‌های ادبی فرهنگی اجرا کرده است که کامیون کتاب از آخرین نمونه‌های آن است.

وظیفه کامیون موسسه خیریه نیویورکی کتابفروشی است

به گزارش خبرگزاری ایبنا به نقل از لیت هاب، بسیاری از موسسات خیریه در امور ادبی همیشه تمرکز خود را برای رساندن کتاب رایگان به دست افراد کم درآمد تلاش می‌کنند. بعضی از کتاب‌فروشی‌ها نیز منتظر مشتری نمی‌مانند و خودشان کتاب را به دست طرفداران کتاب می‌رسانند.
 
یکی از جدیدترین موسسات تازه شکل گرفته در این زمینه بنیاد خیریه اسپیک ایزی (SpeakEasy) است که پروژه‌ای را شروع کرده است که هدف آن رساندن کتاب به تمام ایالت‌های آمریکاست. این پروژه در کامیونی خلاصه می‌شود که برای فروش و عرضه کتاب به صورت متحرک طراحی شده است. موسسه مذکور پیش از این طرح‌های مختلفی در زمینه‌های ادبی فرهنگی اجرا کرده است که کامیون کتاب از آخرین نمونه‌های آن است.
 
خانه کتاب اسپیک ایزی در اصل یک بنیاد خیریه فرهنگی هنری است که در سال ۲۰۱۳ در شهر نیویورک تاسیس شد ولی بیشتر کارهای فرهنگی آن در ایالت‌های مختلف آمریکا گسترده شده است. شعار این موسسه ایجاد مکانی برای گردهم آوردن نویسندگان و خوانندگان کتاب‌ها با روش‌های ابداعی و جدید است.
 
در مسیر ثبت شده برای سفر این کامیون از نیویورک تا لوئیزیانا و نیو اورلئان همگی ایستگاه‌هایی برای تامین کتاب برای مناطق دور افتاده کشور آمریکا بوده است.

کد خبر 447797

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha