همشهری‌آنلاین: روس‌ها می‌گویند آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا و انگلیس در تلاش برای ساخت و انتشار اطلاعات دروغ و جعلی درباره افراد نزدیک به ولادیمیر پوتین و همچنین مقام‌های ارشد وزارت دفاع روسیه هستند تا بعدا به بهانه این اطلاعات دروغ تحریم‌هایی جدید علیه مسکو اعمال کنند.

ولاديمير پوتين

یک منبع خبری نظامی به اسپوتنیک روسیه گفت: ما یک مرحله فعال از یک کمپین علیه روسیه را تحت سازماندهی سرویس‌های ویژه غربی به هدف بی‌اعتبار کردن افراد متعلق به حلقه نزدیک به ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه و همچنین بی‌اعتبار کردن رهبران وزارت دفاع روسیه مشاهده و رصد کرده‌ایم.

این منبع در ادامه خاطرنشان کرد، در همین راستا می‌توان اقداماتی تهاجمی را در فضای اطلاع‌رسانی مشاهده کرد و آنها دیگر نمی‌توانند اقدامات تحریک‌آمیز خود را پنهان کنند.

به گزارش ایسنا، این منبع گفت: در راستای دست‌زدن به این اقدام‌های تحریک‌آمیز آشکارشده، کارشناسان آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا و بریتانیا یک سری اطلاعات دروغ را درباره رهبران روسیه سرهم‌بندی کرده و می‌سازند.

منبع مذکور همچنین اظهار داشت، این اطلاعات دروغ بعد از ساخته‌ شدن به واسطه یک سری سازمان‌های غیرانتفاعی وابسته به وزارت امور خارجه آمریکا در اختیار رسانه‌ها از جمله رسانه‌های تحت کنترل میلیاردرهای آمریکایی نظیر جورج سوروس و ویلیام براودر قرار می‌گیرند.

او تصریح کرد: باوجود پوچ بودن اتهام‌های آنها، کاخ سفید به شکلی قابل پیش‌بینی از این اخبار برای توجیه تحریم‌هایی جدید استفاده خواهد کرد. چنین اقداماتی به نوعی مداخله مستقیم در امور داخلی روسیه به هدف از بین بردن ثبات در این کشور و تضعیف پتانسیل اقتصادی روسیه و تولید اهرم‌های جدید اعمال نفوذ سیاسی بر رهبران روسیه هستند.

کد خبر 447670

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha