یکشنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۸ - ۰۱:۳۵
۰ نفر

بعد از انتشار خبری مبنی بر اینکه برخی نمایندگان برای انصراف از استیضاح وزرا، آپارتمان گرفته‌اند، حالا احمد توکلی، نماینده ادوار مجلس و رئیس دیده‌بان شفافیت و عدالت از بازداشت یک نماینده مجلس به اتهام فساد اقتصادی و سپس آزادی او با وساطت دادستان خبر داده است.

مجلس

اخبار نگران‌کننده از فساد در حالی از مجلس به گوش می‌رسد که تا انتخابات اسفندماه برای مجلس یازدهم کمتر از ۹‌ماه باقی مانده است و احتمالا افشاگری‌های سیاسی در روزهای آینده علیه طیف‌های رقیب در مجلس شدت خواهد گرفت. عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان روز گذشته در پاسخ به سؤال خبرنگاری درباره طرح موضوعی مبنی بر اینکه نماینده‌ای عنوان کرده است برخی از نمایندگان برای انصراف از استیضاح وزرا، آپارتمان گرفته‌اند، گفت:

در این خصوص اعلام نظر نمی‌کنم. این سکوت کدخدایی درباره این موضوع را باید به‌حساب سکوت تأیید گذاشت. روایت فسادها در مجلس اگر به همین دو مورد ختم می‌شد، می‌شد گفت که اینگونه اخبار نگران‌کننده که از دل مجلس بیرون می‌آید معدود به یک یا دو نماینده است که در ادوار مختلف مجلس حضور دارند اما وقتی حسن کامران، نماینده مردم اصفهان با انتقاد از فضای حاکم بر مجلس می‌گوید در راهروهای مجلس کارچاق کنی می‌کنند و مثال می‌آورد که «فردی به من گفت می‌خواهید فلان فرد را به‌عنوان رئیس فولاد قرار دهیم تا سودی کسب کنیم؟ » مشخص است که فساد به راهروهای مجلس نفوذ کرده است.

بخشی از این فساد و زدو بندها در جلسه استیضاح علی ربیعی، وزیر سابق کار، تعاون و رفاه اجتماعی هم علنی شد آنجا که ربیعی به استیضاح‌کنندگان گفت رئیس اداره بهزیستی سبزوار را بردارید وگرنه شما را استیضاح می‌کنم یا خطاب به یکی از نمایندگان مجلس گفت اگر فلانی را مدیرعامل مس می‌گذاشتم بازهم با من مشکل داشتید؟ این روایت‌های تلخ در راهروها و صحن مجلس در حالی است که اخیرا جمعی از نمایندگان هم طرح تحقیق و تفحص از مجلس را کلید زده‌اند که هیأت رئیسه مجلس از آن جلوگیری کرده است.

کد خبر 447654

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha