رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان گفت: از اولین ریزش ملخ صحرایی مهاجر به مناطق جنوبی استان تاکنون توسط ۴۰ اکیپ سم‌پاش، کار مبارزه علیه این آفت در بیش از ۲۱۱هزار و ۴۶۰هکتار از مراتع و اراضی استان به انجام رسیده که از این میزان ۱۰۰هزار و۳۶۰هکتار علیه ملخ پوره و۱۱۱هزار و ۱۰۰ هکتار علیه ملخ بالدار بوده است.  

ملخ صحرایی

به گزارش همشهری «غلام‌حیدر زورقی» با اشاره به این‌که این استان بیشترین سطح مبارزه در بین استان‌های درگیر با ملخ صحرایی را داشته، افزود: با بررسی روند میزان سطح مبارزه در شهرستان‌ها علیه ملخ‌های صحرایی در ۲ هفته اخیر نشان از روزهای پایانی مبارزه با این آفت بین‌المللی در سطح استان است. وی بیان کرد: بر اساس اعلام سازمان حفظ نباتات کشور انتظار می‌رود تا پایان مرداد سال جاری ریزش‌های ملخ صحرایی به کشور تمام شود.  

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گفت: اولین حمله ملخ صحرایی به استان در شهرستان کنارک بود و به‌ تدریج مهاجرت ملخ از آن سوی مرز به استان شدت گرفت و ۱۳ شهرستان مرکزی و جنوبی استان را آلوده کرد. زورقی تصریح کرد: با تلاش شبانه‌روزی ۶۰ اکیپ دیده‌بانی و مبارزه سازمان جهاد کشاورزی استان و شهرستان‌ها و با همراهی مستمر بهره‌برداران بخش کشاورزی، کار مبارزه با ملخ صحرایی مهاجر در گستره وسیع استان به‌موقع انجام و از آسیب‌رسانی جدی این آفت خطرناک به مزارع و باغ‌ها جلوگیری شد.  

کد خبر 447574

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیستان و بلوچستان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha