همشهری آنلاین: رئیس سازمان نوسازی مدارس گفت: تا مهر ماه امسال مدارس خشت و گلی در تمام کشور غیر از استان سیستان و بلوچستان جمع‌آوری می‌شود.

مدارس خشت و گلي

به گزارش مهر، مهراله رخشانی‌مهر رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در جلسه جمع‌بندی سفر اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در بخش آموزش و پرورش در خراسان جنوبی، اظهار داشت: برای همه کشور برنامه داریم تا فضاهای نیمه‌تمام آموزشی را فعال کنیم که در حال حاضر این اتفاق برای بیش از ۹۰ درصد پروژه‌ها افتاده است.

وی در ارتباط با بخاری‌های نفتی در مدارس نیز گفت: در حال حاضر در برخی از مناطق از جمله سیستان و بلوچستان و مناطقی از خراسان جنوبی زیرساخت مناسب برای استاندارسازی این بخاری‌ها فراهم نیست یعنی گاز ندارند.

رخشانی‌مهر اضافه کرد: اما در مناطقی که علمک گاز تا پشت در مدرسه رفته است باید تا مهر امسال همه بخاری‌های نفتی جمع‌آوری شود.

وی با اذعان به وجود ۱۳۶ هزار کلاس درس دارای سیستم گرمایشی غیرایمن در کشور، اظهار امیدواری کرد: با جمع‌آوری بخاری‌های نفتی از مهر امسال اتفاقات خوبی در حوزه استاندارسازی مدارس رخ دهد.

رییس سازمان نوسازی مدارس همچنین به وضعیت مدارس خشت و گلی در کشور اشاره کرد و گفت: تلاش می‌شود تا مهر ماه امسال مدارس خشت و گلی در تمام استان‌های کشور غیر از سیستان و بلوچستان جمع‌آوری شود.

رخشانی‌مهر اضافه کرد: بعد از مدارس خشت و گلی، جمع‌آوری مدارس سنگی و بعد کانکسی در دستور کار وزارت آموزش و پرورش قرار دارد.

وی با اشاره به افزایش اعتبارات عمرانی، بیان داشت: در سال ۹۶ لایحه بودجه ۵۲۰ میلیارد تومان بود که این رقم امسال به سه هزار میلیارد تومان افزایش یافته و امیدواریم با تخصیص مناسب اهداف مورد نظر اجرایی شود.

کد خبر 447401
منبع: مهر

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha