همشهری آنلاین: رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران طی نامه‌ای از رئیس جمهور خواست تا از تضعیف کتاب‌فروشان جلوگیری شود.

درخواست اتحادیه ناشران و کتابفروشان از از رئیس جمهور

به گزارش ایسنا به نقل از اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران، پیرو اقدامات و مکاتبات پیشین اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران با وزارتخانه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش و نیز اتاق اصناف تهران و سازمان صنعت، معدن و تجارت با موضوع اقدام نادرست وزارت آموزش و پرورش در خصوص توزیع و فروش کتاب‌های درسی، هومان حسن پور در نامه‌ای به حسن روحانی - رئیس جمهور-، درخواست کرد از این اقدام وزارت آموزش و پرورش که موجب تضعیف کتابفروشان می‌شود، جلوگیری کند.

در متن این نامه آمده است:

«ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران
جناب آقای حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی

با سلام و احترام

پیرو اعلان سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی وزارت آموزش و پرورش، آن وزارتخانه اقدام به فروش کتب درسی (غیر از دوره ابتدایی) به شکل متمرکز از طریق سایت مربوط و تحویل در مدارس کرده است.
چنان‌که مستحضرید چندین دهه است که فروش و توزیع کتب درسی مدارس کشور بر عهده صنف کتاب‌فروش بوده است و مراجعه دانش‌آموزان به همراه والدین به کتاب‌فروشی‌های اقصی نقاط کشور، ضمن رونق بخشی به این کسب و کار فرهنگی، موجب اقدامی در ترویج و توسعه کتاب و کتابخوانی می‌شده است.

تصمیم اخیر وزارت آموزش و پرورش برای عدم عرضه کتاب‌های درسی در کتاب‌فروشی‌ها علاوه بر این‌که آسیبی جدی به کسب و کار تخصصی کتابفروشان است، در تناقص آشکار با اصل ۴۴ قانون اساسی و قوانین نظام صنفی جمهوری اسلامی ایران است؛ مراتب در ضیافت ماه مبارک رمضان هم حضوراً خدمتتان عرض شد و دستور پیگیری فرمودید. از این رو ضمن تقدیم تصویر مکاتباتی که پیش از این در این خصوص با وزیران محترم آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی، اتاق اصناف تهران و از آن طریق با رئیس سازمان صمت صورت گرفته موجب امتنان خواهد بود نظر به اهمیت موضوع دستورات لازم در مورد جلوگیری از توزیع و فروش مستقیم کتاب‌های درسی توسط وزارت آموزش و پرورش را مبذول فرمائید.

با تجدید احترام

رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران، هومان حسن‌پور»

کد خبر 447389

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha