چهارشنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۴
۰ نفر

نشریه آمریکایی فارن‌پالیسی به نقل از منابع خبری خود اعلام کرده که بریتانیا و فرانسه برای اعزام نیرو به سوریه و جبران عقب‌نشینی آمریکا موافقت کرده‌اند.

نيروي نظامي

دونالد ترامپ بارها از کشورهای اروپایی خواسته سهم مسئولیت خود را در جنگ سوریه انجام دهند. بریتانیا و فرانسه تنها شرکای آمریکا هستند که هنوز در خاک سوریه نیروی زمینی دارند. حالا براساس آنچه منابع خبری نشریه آمریکایی فارن‌پالیسی اعلام کرده‌اند، قرار است این دو کشور نیروهای خود را در سوریه ۱۰تا ۱۵درصد افزایش دهند.

به نوشته این نشریه، چند کشور دیگر هم قرار است تعداد بیشتری نیرو به سوریه بفرستند و آمریکا هزینه آن را تامین کند. رسانه‌های آلمانی نوشته‌اند که این کشور با درخواست اعزام نیروی بیشتر به سوریه مخالفت کرده‌است.

ترامپ در ماه‌های گذشته چندبار از خروج نظامیان این کشور از خاک سوریه سخن گفت. گفته می‌شود استعفای جیمز متیس وزیردفاع سابق دولت ترامپ به‌دلیل همین درخواست صورت گرفته‌است. با وجود اعلام لفظی عقب‌نشینی و خروج کامل نظامیان آمریکایی از سوریه، این موضوع هنوز محقق نشده و خود ترامپ و فرماندهان نظامی آمریکا با تغییر چندباره این موضع‌گیری، از باقی ماندن تعدادی نیرو در خاک سوریه سخن گفتند. قرار است تعداد نظامیان آمریکایی در خاک سوریه از ۲هزار نفر به ۴۰۰نفر کاهش یابد.

کد خبر 447371

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha