وب‌سایت بوک اوتاریتی (BookAuthority) یکی از معتبرترین وب‌سایت‌های معرفی کتاب در جهان است که تنها در حوزه کتاب‌های غیرداستانی فعالیت دارد و موضوعاتی مانند کسب‌وکارهای جدید، بازاریابی، اقتصاد، هوش مصنوعی، تاریخ، هنر و برنامه‌نویسی را پوشش می‌دهد.

حرف عكس

این وب‌سایت براساس بازخورد مخاطبان، توصیه‌های کاربران، رتبه‌بندی‌ها، محبوبیت و میزان فروش کتاب‌ها، برترین‌ها را انتخاب کرده و به مخاطبان خود توصیه می‌کند. برهمین اساس برترین کتاب‌های عکاسی خبری به توصیه این وب‌سایت از این قرارند:

  • بالارفته: خیزش جهانی لیگ حرفه‌ای بسکتبال- هاروی آراتون

این کتاب، نسخه‌ای گردآوری شده از آثار گروهی از عکاسان ورزشی روزنامه نیویورک‌تایمز است که تصاویری از ۴ دهه بسکتبال حرفه‌ای را پوشش داده‌است. این کتاب صحنه‌ای است برای اجرای ورزشکاران بر پس‌زمینه‌ای از تحولات مستمر اجتماعی. کتاب بالا رفته، لحظاتی نمادین از ظهور و افول ستارگان لیگ بسکتبال آمریکا را از نگاه عکاسان نیویورک‌تایمز به تصویر کشیده‌است.

  • عکاسی خبری: رویکردی اخلاقی، پل مارتین‌لستر

 چاپ دوم و به‌روز شده نسخه اول از کتابی به همین نام است که در سال ۱۹۹۱ منتشر شد. این کتاب به بحث نیاز به اخلاق در عکاسی خبری می‌پردازد، درباره چگونگی تکمیل موفقیت‌آمیز انواع پروژه‌ها و پایه‌های عملی فلسفی درباره تصمیم‌گیری سخن می‌گوید و شامل فصل‌هایی است که به قربانیان خشونت، حق حریم خصوصی، ویرایش عکس و دیگر حوزه‌های مهم در عکاسی خبری پرداخته‌است. این کتاب برای دانشجویان، اساتید دانشگاه و عکاسان حرفه‌ای مرجعی ارزشمند به شمار می رود.

  • عکاسی خبری- جان همیلتون

کتاب عکاسی خبری با استفاده از نثری ساده و عکس‌هایی تاثیرگذار، به خوانندگانش درس‌هایی ارزشمند درباره جهان مهم و هیجان‌انگیز عکاسی خبری می‌دهد. شهروند-عکاسان خبری با خواندن این کتاب می‌آموزند چگونه با کمک تصاویر روایتگری کنند، چطور داستان‌ها و اخبار را ثبت کنند و به شیوه‌ای اخلاقی و پرمغز ارائه دهند. انتخاب تجهیزات درست، از دوربین حرفه‌ای گرفته تا دوربین گوشی‌های موبایل، نکته‌ای کلیدی است. تکنیک‌هایی که در این کتاب به آنها پرداخته شده شامل ثبت لحظات حیاتی، ثبت خبرهای لحظه‌ای، حفظ امنیت در زمان عکاسی، ثبت انواع پرتره، ویرایش عکس‌ها و انتخاب تاثیرگذارترین فریم‌هاست.

  • صنعت جهانی عکاسی خبری: تولید فرهنگی و فروش عکس‌های خبری- جاناتان ایلان

چگونگی تبدیل رویدادها به عکس‌های خبری که خود را برای مخاطب معنی می‌کنند و چگونگی تبدیل کالاگونه رویدادها به عکس‌هایی که رویدادها را ثبت کرده‌اند و تاکید بر ارزش‌های آژانس‌های فروشنده عکس‌ها، مباحثی هستند که در این کتاب به آنها پرداخته شده‌است. کتاب صنعت جهانی عکاسی خبری نگاهی دارد بر تمامی مراحل تولید عکس‌های خبری، از زمان ثبت تا تبدیل‌شدن آن به کالایی برای فروش.

کتاب براساس پژوهش‌های میدانی دقیق در بزرگ‌ترین آژانس‌های خبری و همراهی با عکاسان خبری در پروژه‌های عکاسی پرچالش تدوین شده‌است و مصاحبه‌هایی عمیق با عکاسان حرفه‌ای و دست‌اندرکاران بخش عکس این آژانس‌ها، از جمله سرویس عکس گاردین در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد. یافته‌های این کتاب به زیربنای فرهنگی تولید وسیع و پنهان از چشم مخاطب عکس که درعین حال بسیار غنی و مصمم است اشاره دارد.

کد خبر 447359

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha