برخی از اعضای شورای شهر تهران به همراه معاون شهردار و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران صبح دیروز از تصفیه خانه فیروز بهرام بازدید کردند. به گزارش همشهری، در جریان این بازدید مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب  از شورای شهر درخواست تخفیف کرد

ازدید اعضای شورای شهر از تصفیه خانه فاضلاب فیروز بهرام

محمدرضا بختیاریگفت: «۱۲تصفیه‌خانه در تهران قرار دارد که پس از تصفیه خانه جنوب به‌دنبال تکمیل تصفیه خانه غرب استان هستیم. از شورای شهر تهران می‌خواهیم درحالی‌که امروز هزینه حفاری ۵ برابر شده است مدیریت شهری تخفیف ۵۰‌درصدی برای شرکت آب و فاضلاب تهران قائل شود. » صفا صبوری‌دیلمی، معاون فنی‌وعمرانی شهرداری عنوان کرد: «در جلسه‌ای که با بختیاری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران داشتیم، پیشنهاد تخفیف ۵۰ درصدی هزینه حفاری مطرح شد. این پیشنهاد تنها در حالی می‌تواند عملی شود که برای اجرا، زمان تعیین کنیم که اگر پروژه ظرف مدت ۴ سال به سرانجام نرسد، کلیه تخفیف‌های لحاظ شده از شرکت آب و فاضلاب دریافت شود. » پاسخ به این پیشنهاد اما با واکنش محمد سالاری روبه‌رو شد. عضو شورای شهر تهران گفت: «قائل شدن هرگونه تخفیف، هزینه کرد از جیب شهروندان است. »

زهرا نژادبهرام، عضو شورای شهر در جریان این بازید گفت:‌ «تهدید اصلی پایتخت فرونشست زمین است که در مناطق ۱۲، ۱۵، ۱۸ و ۱۹ شهرداری تهران دیده می‌شود و این در حالی است که در شمال شهر با این پدیده کمتر روبه‌رو هستیم و یکی از علت‌های آن انجام حفاری‌های بدون ملاحظه است که بخش زیادی از کسری آب را به‌وجود آورده است. زمانی که ما آب را جمع می‌کنیم، داریم زمین را از داشتن آن محروم می‌کنیم و شرکت آب و فاضلاب باید تدابیری برای جبران کسری آب آن داشته باشد. » او با اشاره به کسری ۴۰ میلیون مترمکعبی آب در پایتخت، یادآور شد: «اگر برنامه‌ریزی صحیح مدیریتی انجام و شبکه فاضلاب اجرا نشود، پیش‌بینی می‌شود کسری آب تا ۹۰ درصد نیز افزایش پیدا کند. »

محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران به همراه مجید فراهانی و شهربانو امانی نیز از تصفیه خانه فیروز بهرام بازدید کردند. درحالی‌که بختیاری گفت: «حدود ۷۵ درصد شبکه فاضلاب تهران اجرا شده و تنها ۲ هزار کیلومتر از این شبکه باقی مانده است. »

کد خبر 447341

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha