چهارشنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: پنج قطعه موسیقی کرال توسط گروه کر شان ته در مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان ۲۲ تیر اجرا می‌شود.

اجرای ۵ قطعه از موسیقی کرال در کاخ گلستان

مسعود نصرتی، مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان گفت: گروه کُر شانته به‌رهبری احمد نونهال با همکاری جشنواره موسیقی صبا در دومین رویداد تابستانه پنج قطعه‌ موسیقی کرال را در موزه نگارخانه کاخ گلستان اجرا می‌کند.

وی افزود: قطعات کرال به دلیل آنکه با صدای طبیعی انسان اجرا می‌شود و درونمایه آن بیشتر موضوعات نیایشی است؛ برای اجرا در فضاهای تاریخی همسویی دارد و مشابه آن در مکان های تاریخی و کلیساهای قدیمی در خارج از ایران  مرسوم بوده است، در کشورمان هم موزه کاخ گلستان به دلیل آکوستیک خوبی که دارد، می‌تواند بستری فراهم کند تا مخاطبان فرهنگ دوست علاوه بر بازدید از فضای داخلی موزه، به موسیقی گروه کُر نیز گوش کنند که خود پیشینه ای چند صد ساله دارد.

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان اظهار کرد: در این رویداد هنری آثاری از یوهان سباستاین باخ، پیوتر ایلیچ چایکوفسکی، و هکتور ویالوبوس و ۲ قطعه‌ی فولک (محلی) ایرانی اجرا خواهد شد.

گروه کر دانشجویی شانته در اسفند ماه سال ۱۳۹۶  به سرپرستی احمد نونهال و با همراهی تعدادی از  دانشجویان دانشکده موسیقی دانشگاه هنر تهران، تاسیس شد و تمرینات رسمی این گروه از فروردین ۱۳۹۷ آغاز شده است. اعضای این گروه را دانشجویان و فارغ‌التحصیلان رشته های آهنگسازی، نوازندگی موسیقی جهانی و نوازندگی موسیقی ایرانی تشکیل می‌دهند.

علاقه مندان به هنر موسیقی می توانند ۲۲ تیر ساعت ۱۷ برای تماشا و شنیدن قطعات کرال به مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان واقع در میدان ارگ مراجعه کنند.

کد خبر 447337

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha