همشهری آنلاین: مدیرکل محیط زیست استان تهران با اشاره به تولید ۱۱ هزار تن پسماند عادی به صورت روزانه در تهران گفت: باید پسماندهای شهر تهران به شکل نوین مدیریت شوند.

تولید روزانه ۱۱ هزار تن پسماند عادی در تهران

به گزارش ایسنا، کلانتری در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان تهران گفت: من در شش استان دیگر خدمت کردم و واقعیت این است که تهران محروم‌ترین استان در مسائل محیط زیستی است. بزرگ‌ترین چالش تهران در حوزه مسائل محیط زیستی است که دو حوزه تمرکز جمعیت و مشکل آب، عمده مسائل محیط زیستی تهران است.

وی افزود: در تهران سالانه ۲۲۰ هزار نفر جمعیت به استان اضافه می‌شود و این افزایش جمعیت تنها در جغرافیای کم‌تر از یک درصد کشور در حال انجام است. ظرفیت زیستی برای تهران در دهه ۴۰، ۴ میلیون نفر اعلام شد و امروز ۱۷ میلیون نفر در تهران هستند.

وی با اشاره به حضور ۲۵ درصدی خودرو و ۳۳ درصدی موتورسیکلت‌های کشور در تهران، افزود: روند آلودگی هوا در استان تهران در سال گذشته مثبت و رو به بهبود بود، اما امسال اگر اقدامی جدی نشود، ممکن است منفی شود. روزانه ۱۱ هزار تن پسماند عادی، ۶۱ هزار تن پسماند و نخاله ساختمانی، ۲۴۰۰ تن پسماند صنعتی در تهران تولید می‌شود و متأسفانه همه اینها در اطراف تهران به شکل درست مدیریت نمی‌شوند.

کد خبر 447303

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha