مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۹ شهریور ۱۳۸۵ - ۰۶:۲۹
۰ نفر

مناطق ۲۲ گانه تهران تا نیمه اول مهرماه به سیستم بازدید یکسان مجهز می‌شوند.

مراحل مختلف ممیزی اعم از مفاصاحساب، عوارض نوسازی، صدور انواع پروانه، گواهی عدم خلاف و پایان کار که قبلاً با صرف وقت زیاد و طی مراحل اداری و نامه نگاری‌های مختلف در ادارات درآمد و نوسازی، شهرسازی، فضای سبز، املاک و مستغلات بعضاً مدت‌ها به طول می‌انجامید در این سیستم به شکل مکانیزه در حداقل زمان ممکن (۲ روز) و با یک‌بار بازدید صورت خواهد پذیرفت.

فرزان شیروان بیگی مدیرکل تدوین ضوابط و مقررات و صدور پروانه درباره دیگر مزایای این طرح  گفت: با اجرای این سیستم علاوه بر متمرکز و یکپارچه شدن اطلاعات متفرق، امکان دسترسی برنامه ریزان شهری به اطلاعات به روز، پالایش و تدوین شده در کمترین زمان ممکن فراهم می شود.

وی گفت: وجود ۱۲۰۰ آیتم اطلاعاتی یکپارچه در سیستم های مکانیزه بازدید یکسان علاوه بر اینکه دنیایی از اطلاعات پویا را پیش روی برنامه ریزان و مدیران شهری به منظور تصمیم گیری باز می‌کند، صرفه جویی در هزینه های شهرداری، حذف ممیزی‌های اداری، افزایش دقت و دسترسی به بازخورد اطلاعات را به دنبال خواهد داشت.

شیروان بیگی با اشاره به اینکه ۹۲۰ هزار ملک در تهران براساس قانون می‌بایست هر ۵ سال تحت ممیزی قرار گیرند افزود: تفرق اطلاعات، طی مراحل نفس گیر اداری، بازدیدهای مکرر از سوی ادارات مختلف و... مستلزم زمان بوده و عملا تحقق این امر را در زمان مقرر میسر نساخته است؛ منتهی با اجرای طرح مکانیزه بازدید یکسان در هر سال امکان ممیزی ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار ملک فراهم خواهد شد.

این مقام مسئول اظهار داشت: با پیاده سازی طرح بازدید یکسان در تمام مناطق شهر تهران گروهی به طور مداوم اطلاعات املاک قدیمی شهر تهران را به روز خواهند کرد و ظرف یکسال با حداقل هزینه ممیزی دقیق و کاملی از شهر تهران صورت خواهد گرفت.

وی دسترسی به اطلاعات به روز و یکپارچه را اصل تصمیم گیری و برنامه ریزی مدیران شهری در طرح های تفصیلی، جامع، موضوعی و موضعی دانست و گفت: اجرای این سیستم زمینه ساز بهینه سازی، پاکسازی، پالایش و مدیریت بهینه اطلاعات خواهد شد.

کد خبر 4473

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز