چهارشنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۸ - ۰۶:۰۳
۰ نفر

محمد مهرچیان- قائم‌مقام کارگروه توسعه گردشگری پایدار: پررنگ شدن نقش اصفهان در تنظیم سند جامع گردشگری ایران و تقویت فضای اقتصاد گردشگری استان اصفهان در مناطق شهری، روستایی و عشایری یکی از دغدغه‌های مدیران و تصمیم‌گیران کلان استان است.

محمد مهرچیان- قائم‌مقام کارگروه توسعه گردشگری پایدار

ایجاد باور توسعه در خانواده‌های شهری و روستایی استان اصفهان با توسعه گردشگری به عنوان پیش‌نیاز توسعه پایدار از طریق تامین و گسترش زیرساخت‌های این صنعت در مسیرهای تعریف شده و ایجاد منابع خطرپذیر برای کارآفرینان برای سرمایه‌گذاری در گردشگری شهری، روستایی و عشایری امکان‌پذیر است که یکی از ثمرات ارزنده آن توسعه ناژوان به عنوان بزرگ‌ترین منبع سبز شهر اصفهان است.

توسعه ناژوان در حوزه گردشگری با هدف همکاری متقابل و تقویت فعالیت‌های اقتصادی استان در مناطق شهری تاثیر زیادی در فرهنگ‌سازی مسافرت شهری و بین شهری خواهد داشت و ایجاد زیرساخت‌های مطمئن برای مجتمع‌های اقامتی، تفریحی و ورزشی از طریق سرمایه‌گذاری مشترک و کمک به شهرداری زمینه‌های ماندگاری بیشتر گردشگر در اصفهان را فراهم می‌آورد. طراحی و ایجاد برندهای مطرح در ناژوان برای گردشگران بین‌المللی و داخلی، اقتصادی شدن صنعت گردشگری برای سرمایه‌گذاران این منطقه و جلب نظر سایر سرمایه‌گذاران به این حوزه را به ارمغان خواهد آورد.

از مزیت‌های دیگر رونق ناژوان در حوزه گردشگری، کمک به حوزه‌های بازاریابی، زیرساخت و ارتباطات استان و تبادل‌ نظر فرهیختگان صنعت گردشگری در استان در مورد مباحث کلان گردشگری کشور است که این گفتمان مشترک، اصفهان را به یکی از شاه‌کلیدهای توسعه گردشگری ایران تبدیل خواهد کرد. کارشناسان حوزه گردشگری و فرهنگی ایجاد زمینه گفتمان مشترک ادارات مرتبط و فعالان حوزه گردشگری بر سر بزرگ‌ترین مزیت سبز اصفهان (ناژوان) را نقطه عطف روابط فرهنگی بین فعالان بخش خصوصی در صنعت گردشگری و دوایر دولتی و بخش‌های عمومی در راستای توسعه گردشگری استان تلقی می‌کنند و استفاده از ظرفیت‌های فراوان جاذبه‌های گردشگری طبیعی اصفهان در سایه توسعه گردشگری سبز با رعایت احترام به طبیعت و معیارهای محیط زیستی را منوط به همدلی و همراهی مدیران شهری و صاحبان مشاغل حوزه گردشگری می‌دانند.

شناخت فرایندهای همکاری استانی، ترویج گردشگری از طریق تورهای ارزان‌قیمت گردشگری، تکمیل ظرفیت‌های خطوط پروازی بین‌المللی برای رونق گردشگری بین استانی، تعامل با شخصیت‌های علمی، هنری، ورزشی و معتمدین جامعه به عنوان سفیران صلح و دوستی از ثمرات دیگر رونق پایدار ناژوان است. افکار عمومی مردم فهیم اصفهان و راهکارهای مسئولین این محور برای رونق گردشگری دو بال پرواز برای توسعه این منطقه ویژه اصفهان است که نتیجه این پرواز کاهش انتظارات از دولت و کمک به بخش خصوصی برای ایجاد تاسیسات تفریحی و گردشگری است.

کد خبر 447252

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اصفهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha