مجموع نظرات: ۰
جمعه ۲۱ تیر ۱۳۹۸ - ۰۳:۰۸
۰ نفر

مدیر منطقه ۸ شهرداری کرج در خصوص لزوم مناسب‌سازی محله‌ها و معابر کرج برای جانبازان و معلولان به مصوبه شورای عالی شهرسازی اشاره می‌کند و می‌گوید: پس از ابلاغ این مصوبه، کمیته‌های شهرستانی و کمیته استان فعال شدند و این موضوع را در دستور کار قرار دادند.

مهدی لطفی

به گزارش همشهری، ‌ «مهدی لطفی» می‌افزاید: با تاکیدی که در این کمیته‌ نخست بر مناسب‌سازی کرج صورت گرفت؛ راهکارهایی به شهرداری‌های مناطق دوازده‌گانه کرج که طبیعتا محله کوی کارمندان را نیز در برمی‌گیرد ارائه شد تا منطقه به منطقه فعالیت‌های خود را برای تسهیل عبور و مرور جانبازان و معلولان پیگیری کنند.

لطفی در پاسخ به این‌که فضای شهری کرج به‌خصوص محله کوی کارمندان همچنان فضای مساعدی برای عبور و مرور معلولان ندارد، می‌گوید: مناسب‌سازی موضوعی زمان‌بر است و در کنار اقدامات عمرانی به فرهنگ‌سازی نیز احتیاج دارد. این مسئول از مطرح شدن بحث فرهنگ‌سازی مناسب‌سازی در شورای ترافیک استان خبر می‌دهد و می‌گوید: برای نمونه جای پارک ویژه معلولان در شهر و محله‌ها وجود دارد اما توسط دیگر راننده‌ها اشغال می‌شود؛ در شورای ترافیک از راهنمایی و رانندگی خواستیم با این مساله برخورد شود تا به‌تدریج این فرهنگ در جامعه رواج پیدا کند.

لطفی می‌افزاید: مناسب‌سازی موضوعی صرفا عمرانی نیست و فرهنگ‌سازی در آن نقش پررنگی دارد؛ از همین رو رسانه‌ها به‌خصوص صدا و سیما به عنوان عضو کمیته اطلاع‌رسانی مناسب‌سازی باید در این خصوص ما را یاری دهند. مدیر منطقه ۸ شهرداری کرج با بیان این‌که شهرداری منطقه ۸ سال گذشته آمادگی بهبود وضعیت خیابان‌های غربی کوی کارمندان را داشت می‌گوید: اما به دلیل درخواست اداره آب مبنی بر تکمیل لوله‌گذاری شبکه آب منطقه برای تقویت فشار آب از این کار خودداری کردیم. وی ادامه می‌دهد: پس از پایان این عملیات، ما نیز در شهریور و مهرماه نسبت به روکش آسفالت خیابان‌های غربی محله کوی کارمندان اقدام خواهیم کرد.

کد خبر 447242

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha