همشهری آنلاین: رئیس شورای شهر تهران گفت: تولید خودروهای غیر استاندارد به آلودگی هوا دامن می‌زند و این در حالی است که در عمده شهرهای دنیا به سمت استفاده از خودروهایی با سوخت کمتر، هیبریدی و یا برقی رفته‌اند اما در ایران تکنولوژی خودروها حداقل برای ۲۰ سال گذشته است.

محسن هاشمي

به گزارش ایسنا، محسن هاشمی در حاشیه جلسه شورای شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طرح ترافیک با طرح‌های همچون طرح کاهش آلودگی از بین نمی‌رود و باید همه دستگاه‌ها اقدامات اساسی در این زمینه انجام دهند به شوخی گفت: در گذشته سالی ۸۰ هزار خودرو با تکنولوژی ۲۰ سال پیش در کشور تولید می‌شد که نصفی از آنها در تهران تردد می کرد اما الان ترامپ با اقدامات تحریمی باعث شده که تولید این خودروها کاهش یابد و این مسئله اقدام مثبت ترامپ به شمار می‌رود چرا که شاهد کاهش تولید خودروی غیر استاندارد هستیم، هر چند که قیمت خودرو بالا رفته و این مسئله به ضرر برخی افراد است ولی باید توجه کنیم که مشکل را باید از مبداء بررسی کرد و خودرویی استاندارد تولید کنیم و به سمت برقی شدن خودروها پیش برویم تا علاوه بر تولید خودروی مفید، اشتغالزایی هم داشته باشیم.

وی با بیان این که مالکیت خودروها از نرخ ۱.۳ به ۲.۶ رسیده و این مسئله خود به خود هوا را آلوده‌تر می‌کند ادامه داد: همه کلان شهرها با موانعی همچون کمبود پارکینگ، آلودگی هوا و مشکل حمل و نقل و غیره مواجه هستند لذا باید زیر ساخت‌ها برای حمل و نقل انبوه‌تر توسعه یابد.

هاشمی با بیان این که پارامترهای آلودگی هوا زیاد است و نمی‌توان گفت ایجاد طرح جدید سبب کاهش آلودگی می‌شود گفت: اجرای طرح جدید ترافیکی با همفکری پلیس و محیط زیست بوده و شهرداری موضوع عوارض را به شورا آورده؛ البته همان زمان خواستیم که طرح را برای بررسی به شورا بیاورد ولی در شورای عالی ترافیک با این موضوع مخالفت شد و حالا مردم فکر می‌کنند اجرای طرح ترافیک تنها برعهده شورا و شهرداری است، البته این درست نیست چرا که هماهنگی بیرون از این دو نهاد انجام شده است.

وی در مورد آلودگی موتور سیکلت‌ها با بیان این که در کشورهایی همچون تایلند، چین و غیره موتور سیکلت به صورت جدی برای حمل و نقل استفاده می‌شود اظهار کرد: البته اقداماتی نیز برای استفاده بهینه از این وسیله صورت گرفته و حتی پولدارها از موتور استفاده می‌کنند. در تهران نیز گرایش به موتور زیاد است به گونه‌ای که مدتی پیش من هم برای این که در جلسه شرکت کنم و سر موعد در جلسه حاضر شوم از موتور سیکلت استفاده کردم.

هاشمی در مورد تذکر تکراری عضو شورا در مورد فعالیت نمایشگاه بین‌المللی گفت: این که مدام تذکر تکراری بدهند آبرو و شأن شورا را می‌برد و باید این مسئله بررسی شود و اگر مجموعه شهرداری به آن توجه نکرد مسئله سوال را مطرح کنیم.

کد خبر 447195

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha