سه‌شنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: قیمت طلا در معاملات روز سه‌شنبه بازار جهانی در پی رشد ارزش دلار که تقاضا برای خرید این فلز ارزشمند را محدود کرد، با کاهش روبرو شد.

رشد خیره کننده طلای جهانی

به گزارش ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۱۳۹۲ دلار و ۶۴ سنت رسید.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا ۰.۳ درصد کاهش پیدا کرد و به ۱۳۹۶ دلار و ۳۰ سنت رسید.

به گفته بنجامین لو، تحلیلگر شرکت فیلیپ فیوچرز، افت قیمت طلا تا حدود زیادی به دلیل تعدیل انتظارات برای کاهش نرخ‌های بهره و بهبود بازده اوراق قرضه بوده است. بازارها همچنان روی کاهش ۲۵ واحدی نرخ‌های بهره حساب می‌کنند اما به نظر می‌رسد این انتظارات تعدیل شده و ارزش دلار بهبود پیدا کرده است.

شاخص دلار در معاملات روز سه‌شنبه نزدیک به بالاترین حد خود در سه هفته گذشته ایستاد و طلا را برای دارندگان سایر ارزها گران‌تر کرد.

یک هفته پیش بازار شانس کاهش ۲۵ واحدی نرخ‌های بهره را ۸۰.۱ درصد و احتمال کاهش ۵۰ واحدی نرخ‌های بهره را ۱۹.۹ درصد پیش‌بینی می‌کرد اما اکنون این احتمال به ترتیب به ۹۸ درصد و ۲ درصد کاهش پیدا کرده است.

با این همه، افت قیمت طلا به دلیل ضعف بازارهای مالی محدود شد. بازارهای سهام آسیا در معاملات روز سه‌شنبه به پایین‌ترین حد خود در دو هفته و نیم گذشته سقوط کردند. بر اساس گزارش رویترز، فعالان بازار اکنون منتظر اظهارات جروم پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا هستند که از روز چهارشنبه به مدت دو روز در برابر کنگره به توضیحات در خصوص سیاست پولی خواهد پرداخت.

در این بین موجودی طلای "اس پی‌ای آر گلد تراست" که بزرگترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان است، ۰.۱۵ درصد کاهش پیدا کرد و از ۷۹۶.۹۷ تن در روز جمعه به ۷۹۵.۸۰ تن در روز دوشنبه رسید.

به گفته وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز، هر اونس طلا برای تحویل فوری ممکن است به تصحیح قیمت در محدوده ۱۳۸۷ دلار خاتمه داده و مقاومت در سطح ۱۴۲۱ دلار را دوباره امتحان کند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۱ درصد افزایش یافت و به ۱۵ دلار و ۴ سنت رسید. هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری ۰.۳ درصد کاهش یافت و به ۱۵۵۷ دلار و ۶۳ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد کاهش، به ۸۱۰ دلار و ۹۵ سنت رسید.

کد خبر 447157

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha