سه‌شنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۵
۰ نفر

روستای طالب‌آباد در ۱۵کیلومتری شهرری واقع شده است. سال‌ها قبل دکتر جواد صفی‌نژاد (پدر علم قنات ایران) کتابی یک‌هزار صفحه‌ای درباره شیوه زندگی، آداب و رسوم اهالی و کشاورزی در طالب‌آباد نوشت و همین کتاب شهرتی جهانی را برای این روستا به ارمغان آورد.

روستای طالب آباد

یک نسخه از کتاب ماندگار صفی‌نژاد در کتابخانه مسجد روستا در دسترس مردم قرار گرفته است تا آن را مطالعه کنند و با پیشینه تاریخی روستای خود بیشتر آشنا شوند. چندسال هم مردم روستا دست به دست هم دادند تا یک موزه مردمی را در مسجد روستا راه‌اندازی کنند.
موزه‌ای که در آن همه نشانه‌های چندصد ساله تاریخ روستا یکجا جمع شده و نخستین موزه مردمی تهران است. در این موزه از سماور قدیمی صدساله و شیر آب‌انبار گرفته تا کتاب‌های خطی پدربزرگ‌ها و سنگفرش آجری مسجد که ۹۰سال قدمت دارد و کلی وسایل قدیمی دیگر نگهداری می‌شود.  
روستای طالب‌آباد گذشته از فضای مفرح و آب و هوای مطبوع، دارای نشانه‌های تاریخی باشکوهی است که تپه تاریخی طالب‌آباد یکی از همین نشانه‌هاست. برای رفتن به طالب‌آباد باید خود را به شهرری برسانید و وارد جاده ورامین شوید. بعداز حدود ۱۵کیلومتر طی مسافت در جاده ورامین، تابلو روستای طالب‌آباد پیش چشمان‌تان نمایان خواهد شد.

کد خبر 447071

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha