همشهری آنلاین: یک معلم انگلیسی برای بررسی شدت آلودگی‌های پلاستیکی در برخی از دورافتاده‌ترین آبگیرهای این کشور بیش از ۶۰ مایل را در آب‌های سرد رودخانه‌ها شنا می‌کند.

تلاش یک معلم انگلیسی برای کشف آلودگی پلاستیکی رودخانه‌ها

این معلم هنر که «لورا ساندرسون» نام دارد هم اکنون سرگرم جمع‌آوری نمونه‌های آب از رودخانه‌هایی در سه پارک ملی «ولز» است. او تاکنون ۱۶ مایل (۲۶ کیلومتر) را در امتداد رودخانه Afan Glaslyn در نزدیکی کوه «اسنودون» واقع در ولز شنا کرده است. این حامی محیط زیست نگران است که نتیجه آزمایش این نمونه‌ها نشان دهند که میکروپلاستیک‌ها هم اکنون در منابع آبی انگلیس وجود دارد. این معلم ۳۷ ساله این چالش را با الهام از سفرهایش در جنوب اقیانوس آرام به راه انداخته است. او پیش از این در امتداد رودخانه‌ای در کوه اسنودون شنا کرده است و همین ماه نیز رودخانه‌هایی را در Brecon Beacons و پارک Pembrokeshire Coast National Park بررسی می‌کند.

وی می‌گوید اگر در رودخانه‌هایی که در ارتفاعاتی به بلندی کوه اسنودون و یا در مناطق دور افتاده قرار دارند، شاهد وجود میکروپلاستیک‌ها باشیم در آن صورت باید این سوال را مد نظر قرار دهیم که این میکروپلاستیک‌ها چگونه به آب رودخانه‌ها راه پیدا کرده‌اند. جواب این سوال می‌تواند در چرخه آب باشد و تنها راهی که میکروپلاستیک‌ها می‌توانند وارد آب این رودخانه‌ها شده باشند از طریق باران است.

این معلم هنر ماه آوریل نیز دمای سرد برف و آب‌های یخی را در ارتفاع دو هزار فوتی قله Crib Goch در کوه اسنودون در بررسی برای وجود آلودگی پلاستیکی در آب رودخانه این کوه تحمل کرد.

نمونه‌های آب جمع‌آوری شده در مدرسه علوم طبیعی در دانشگاه بنگور در استرالیا در دست مطالعه قرار دارند. دکتر «کریستین دون» از دانشگاه بنگور گفت: شنای این معلم «فرصت فوق‌العاده‌ای» را برای بررسی وجود میکروپلاستیک‌ها در یک آبگیر ارائه می‌دهد. تلاش وی همچنین به محققان فرصت می‌دهد تا وجود این ذرات ریز پلاستیکی را در یک مکان دورافتاده مانند برکه‌ای در بلندای ولز بررسی کنند.

کد خبر 447010

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha