ده‌ها هزار نفر از معترضان هنک‌کنگی، دیروز در یک منطقه توریستی مورد علاقه چینی‌ها به خیابان‌ها آمدند.

چين- هنگ كنگ

این نخستین راهپیمایی سراسری هنک‌کنگی‌ها از اول جولای و فتح پارلمان توسط معترضان به‌شمار می‌رود. معترضان با هدف رساندن صدای خود به گوش چینی‌ها، منطقه کولون را برای راهپیمایی انتخاب کردند. این منطقه از هنک‌کنگ، مورد علاقه توریست‌های چینی است. مردم در هنک‌کنگ در هفته‌های اخیر بارها در اعتراض به قانون استرداد مجرمان به چین به خیابان‌ها ریخته‌اند. در چند مورد، ‌این اعتراض‌ها به درگیری با پلیس منجر شد. فرماندار هنک‌کنگ، در واکنش به این اعتراض‌های میلیونی، تصویب این قانون را معلق کرده است؛ با این حال معترضان خواستار لغو آن هستند.

در راهپیمایی یکشنبه، معترضان از خیابان‌های کولون به سمت ایستگاه راه‌آهن کولون حرکت کردند. این ایستگاه، هنک‌کنگ را به سرزمین اصلی چین وصل می‌کند. آنها همچنین پلاکاردهایی به‌دست گرفته بودند که به زبان چینی مورد استفاده در سرزمین اصلی شعارهایی روی آنها نوشته شده بود.

در یک مورد، آنها با هدف جلب توجه توریست‌های چینی، سرود ملی چین را با صدای بلند خواندند. سازمان‌دهندگان این راهپیمایی اعلام کرده‌اند که ۲۳۰نفر به خیابان‌ها آمده‌اند؛ درحالی‌که پلیس تعداد معترضان را ۵۶هزار نفر خوانده است.

کد خبر 446922

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha