یکشنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: قیمت مرغ تازه در میادین میوه و تره‌بار؛ به هر کیلوگرم ۱۲۳۰۰ تومان افزایش یافت.

مرغ

براساس نرخ‌نامه جدید سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران، هر کیلوگرم مرغ کامل تازه در بسته‌بندی کیسه‌ای در میادین میوه و تره‌بار به قیمت ۱۲۳۰۰ تومان عرضه می‌شود. بر اساس اعلام سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران، هر کیلوگرم بازوی کبابی و بال کبابی به ترتیب ۱۶۸۰۰ و ۱۷۶۰۰ تومان و جوجه کباب با استخوان و بی‌استخوان نیز به ترتیب ۲۰۹۰۰ و ۲۸۷۵۰ تومان در میادین میوه و تره‌بار قیمت‌گذاری شده‌اند. پاچینی ۱۰ عددی مرغ ۱۹۷۰۰ تومان و هر کیلوگرم جوجه چینی (شنیسل) ۲۷۳۰۰ تومان، سینه مرغ سوخاری ۱۹۷۰۰ تومان، شنیسل بدون آرد ۲۶۱۰۰ تومان و مرغ کنتاکی ۱۹۷۰۰ تومان در میادین میوه و تره‌بار عرضه می‌شوند. هر کیلوگرم ران و سینه مرغ به ترتیب ۱۹۸۰۰ و ۲۰۷۰۰ تومان، ساق مرغ ۲۲۵۰۰ تومان، فیله مرغ ۲۸۶۰۰ تومان و مغز ران مرغ ۲۲۱۰۰ تومان در میادین میوه و تره‌بار به فروش می‌رسند.

  • قیمت مرغ در بازار؛ ۱۴ هزار تومان

همزمان با این تحول عظیم حجت عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی هم اعلام کرد: متوسط نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۹ هزار و ۴۰۰ و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها ۱۳ هزار و ۵۰۰ تا ۱۴ هزار تومان رسیده است. او افزود: با توجه به شرایط کنونی عرضه و تقاضا پیش بینی می‌شود که قیمت مرغ زنده به سطح حدود ۹ هزار و ۷۰۰ تا ۹ هزار و ۸۰۰ و مرغ گرم برای مصرف کننده به ۱۴ هزار تومان برسد.

  • قیمت مصوب مرغ منجمد در تعلیق

او با انتقاد از تاخیر در ابلاغ قیمت مصوب مرغ منجمد گفت: اگرچه پشتیبانی امور دام با ارسال نامه‌ای به استان‌ها خبر از آغاز خرید مرغ منجمد از تولیدکنندگان را داده، اما قیمت مرغ منجمد در نامه قید نشده است. حجت با بیان اینکه احتمال اعلام  نرخ  مصوب مرغ منجمد ظرف چند روز آینده وجود دارد، اعلام کرد: بررسی‌های کارشناسی‌های ستاد تنظیم بازار برای اعلام نرخ مصوب مرغ زنده و گرم همچنان ادامه دارد.

  • دلیل افزایش قیمت

حجت ازدیاد تقاضا و کشش بازار در فصل تابستان، کاهش وزن گیری جوجه‌ها در واحدهای مرغداری ناشی از گرمای هوا و نوسان شدید قیمت ریز مغذی‌ها و اقلام دارویی مورد نیاز صنعت طیور را عامل اصلی افزایش نرخ مرغ در روزهای اخیر اعلام کرد. عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی ادامه داد: افزایش تلفات و تاخیر در وزن گیری مرغ‌های تولیدی موجب شد میزان عرضه و تقاضا در فصل تابستان به حالت خطی در آید که با این وجود، تولیدکنندگان مرغ تولیدی خود را براساس هزینه تمام شده در بازار عرضه می‌کنند.

  • افزایش هزینه‌های تولید

او گفت: با توجه به افزایش هزینه‌های تولید، باید اطلاع رسانی دقیقی در این خصوص صورت گیرد چرا که مرغداران طی ماه‌های اخیر با زیان مرغ تولیدی خود را در بازار عرضه کردند و به عبارت دیگر پروتئین مرغ در ماه‌های اخیر کمترین رشد را در مقایسه با دیگر محصولات پروتئینی داشته است. او  با بیان اینکه موجودی نهاده دامی در بنادر مطلوب است، افزود: وضعیت حمل و نقل کماکان بحرانی است و دستگاه‌های ذی ربط هیچ گونه نظارتی بر قیمت‌های حمل و نقل ندارند. حجت ادامه داد: با توجه به فراوانی نهاده‌های دامی در بنادر انتظار می‌رود که ظرف مدت حداکثر ۱۰ روز پس از واریز پول، ذرت و کنجاله سویا خریداری شده در اختیار مرغداران قرار گیرد تا جابه جایی نهاده از مراکز غیر استاندارد به افزایش تلفات منجر نشود.

به گفته مدیر عامل اتحادیه مرغداران گوشتی، با توجه به تاخیر در توزیع نهاده‌های دامی، مرغداران مجبورند مرغ تولیدی خود را قبل از رسیدن به وزن مناسب در بازار عرضه کنند، به همین دلیل از دستگاه‌های نظارتی تقاضا داریم که بر روند توزیع نهاده‌های دامی نظارت کافی را داشته باشند. او با بیان اینکه قیمت نهاده‌ها در بازار آزاد همچنان با نرخ مصوب خود فاصله دارد، تاکیدکرد: هم اکنون هر کیلو ذرت با نرخ یک هزار و ۶۰۰ تا یک هزار و ۷۰۰ تومان و کنجاله سویا ۳ تا ۳ هزار و ۳۰۰ تومان در بازار آزاد عرضه می‌شود که با نرخ مصوب خود ۵۰۰ تا ۸۰۰ تومان فاصله دارد.

  • نرخ هر کیلو قزل آلا به ۲۸ هزار تومان رسید

آرش نبی زاده، مدیر عامل اتحادیه ماهیان سردآبی درباره آخرین وضعیت قیمت‌ها در بازار ماهی قزل آلا افزود: اگرچه پیش بینی می‌شد که قیمت قزل آلا نسبت به ماه‌های اخیر تا حدودی افزایش یابد، اما کاهش تقاضا و ازدیاد عرضه به منظور جلوگیری از افزایش تلفات در فصل گرما همگی دست به دست یکدیگر داد تا قیمت قزل آلا درب مزرعه کاهش یابد. نبی زاده قیمت واقعی هر کیلو قزل آلا در مزرعه را ۲۴ تا ۲۵ هزار تومان اعلام کرد و گفت:

به سبب ازدیاد عرضه در برابر تقاضا هر کیلو قزل آلا با نرخ ۲۰ تا ۲۱ هزار تومان توزیع می‌شود. مدیر عامل اتحادیه ماهیان سردآبی تاکید کرد: اگرچه قیمت واقعی هر کیلو قزل آلا در بازار ۲۵ هزار تومان است، اما به دلیل سودجویی عوامل واسطه و دلال با نرخ ۲۸ هزار تومان در بازار عرضه می‌شود که این امر اجحاف در حق تولیدکننده و مصرف کننده است.

کد خبر 446902

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha