همشهری آنلاین: اجرای گام دوم کاهش تعهدات برجامی ایران مورد توجه رسانه‌های بین المللی قرار گرفت.

رسانه ها

ایلنا نوشت: ایران در راستای کاهش تعهدات برجامی خود، دومین گام خود را برداشت و امروز، یکشنبه اعلام کرد که غنی‌سازی اورانیوم از سطح ۳.۶۷ درصد فراتر می‌رود. تصمیم ایران برای اجرای کاهش تعهدات برجامی خود مورد توجه رسانه‌های بین المللی قرار گفته است.

آسوشیتدپرس در گزارشی به این تصمیم پرداخت. در این گزارش آمده است: ایران اعلام کرد که غنی‌سازی اورانیوم از امروز از سطح ۳.۶۷ درصد فراتر می‌رود. این در حالی است که از دیروز فرانسه تلاش مضاعفی را برای نجات برجام آغاز کرده است.

حال باید دید که آیا تلاش‌ها برای نجات این توافق در حال نابودی به نتیجه می‌رسد. اروپا تاکنون خود را برای نجات برجام و کمک به ایران بسیار ناتوان نشان داده است. در حالی که به نظر می‌رسد نجات این توافق به راحتی با لغو تحریم‌ها و اجرایی شدن تعهدات برجامی سایر طرف‌ها امکان‌پذیر است.

به نظر می‌رسد عامل تصمیم امروز ایران، خروج ترامپ از برجام و اعمال تحریم‌ها و حضور نظامی در خلیج‌فارس و حداکثر فشار بر ایران و جلوگیری از اجرایی شدن تعهدات سایر طرف‌ها باشد.  

رویترز هم خبرگزاری مهم دیگری بود که این خبر را منتشر کرد. در خبر رویترز آمده است: ایران امروز در راستای کاهش تعهدات خود سطح غنی‌سازی اورانیومش را بالا برد و اعلام کرد که این توان را دارد تا هر مقدار که بخواهد اورانیوم را غنی‌سازی کند.

ایندیپندنت هم رسانه دیگری بود که در اخبار خود به کاهش تعهدات برجامی ایران پرداخت و با عنوان گام ایران برای تضعیف برجام به بیان جزئیات افزایش سطح غنی‌سازی اورانیوم پرداخت.

یورو نیوز نیز با انتشار سخنان علی ربیعی سخنگوی دولت در این زمینه به بیان جزئیات برنامه ایران برای کاهش تعهدات برجامی و افزایش غنی‌سازی اورانیوم پرداخت.

بی بی سی هم در اخبار خود در خبری تحت عنوان افزایش غنی‌سازی اورانیوم ایران، به این تصمیم ایران اشاره کرد.

الجزیره نیز در اخبار امروز خود، خبر اجرای کاهش تعهدات برجامی ایران را منتشر کرد.

خلیج تایمز هم در خبری با عنوان «تهدید ایران به غنی‌سازی بیشتر در روزهای آینده»، اجرایی شدن کاهش تعهدات برجامی ایران را پوشش داد.

رادیو اروپای آزاد نیز در اخبار امروز، خبر اجرایی شدن گام دوم کاهش تعهدات برجامی ایران را منتشر کرد.

گاردین نیز در خبری به این موضوع پرداخت. در خبر گاردین آمده است: ایران برای بار دوم بخشی از تعهدات خود در برجام را زیر پا گذاشت.

دویچه وله هم در اخبار امروز خود در خبری به کاهش تعهدات برجامی ایران پرداخت و در این باره نوشت: ایران برنامه خود را برای اجرای کاهش تعهدات برجامی اعلام کرد.

اسکای نیوز هم خبری را به تصمیم ایران برای اجرای گام دوم کاهش تعهدات برجامی اختصاص داد و در این باره نوشت: ایران در تازه‌ترین اقدام خود محدودیت‌های غنی‌سازی اورانیوم را زیر پا گذاشت.

خبرگزاری فرانسه نیز، خبر اجرایی شدن کاهش تعهدات برجامی ایران را مورد توجه قرار داد.

واشنگتن پست، نیویرک تایمز، تایمز آو اسرائیل و ژاپن تایمز و جروزالم پست نیز در اخبار امروز خود به افزایش سطح غنی‌سازی ایران پرداختند.

کد خبر 446886

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha