دوشنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۰
۰ نفر

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان از تشدید نظارت بر محصولات دخانی در استان خبر داد.

علی‌اصغر اصغری

به گزارش همشهری «علی‌اصغر اصغری» با بیان این‌که جلسه‌ای برای ایجاد هماهنگی میان دستگاه‌های عضو کمیسیون مبارزه با قاچاق استان و تقسیم وظایف برای پیشگیری و مبارزه با قاچاق دخانیات برگزار شد، توضیح داد: این اقدامات مطابق با ضوابط اختصاصی خرید، فروش، حمل و نگهداری و جلوگیری از تولید، تبلیغ و تشویق به مصرف دخانیات خواهد بود.

وی گفت: جلسه برنامه‌ریزی و هماهنگی برای ضوابط اختصاصی خرید، فروش، حمل و نگهداری محصولات دخانی و تبلیغات آنها در گلستان با حضور معاونت بازرگانی و توسعه تجارت و معاونت نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت، معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، تعزیرات حکومتی، فرهنگ و ارشاد، سازمان تبلیغات، صداوسیما و ناجا در محل دفتر معاونت نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان برگزار شد.

اصغری بیان کرد: محصولات دخانی شامل انواع سیگار، توتون و تنباکو (محصول مزرعه یا هر نوع محصول فراوری شده) یا مشتقات و متفرعات اعم از آن‌که تمام یا بخشی از آن تشکیل یا مشتق شده از توتون یا تنباکو باشد، تعریف شده است. تمام فروشندگان محصولات دخانی به شکل تجاری، موظفند مجوز خرید، فروش و حمل و نگهداری محصولات دخانی را از وزارت صنعت، معدن و تجارت دریافت کنند.

صدور مجوز محصولات دخانی، منوط به رعایت ضوابط مواد ۷ و ۹ قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات است. وی اضافه کرد: با همفکری و هماهنگی ایجاد شده مقرر شد اجرای ضوابط طی ۳ مرحله شامل اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی، آموزش و برخورد صورت بگیرد. در ۳۰ روز آینده برنامه‌های اطلاع‌رسانی و آموزش شکل خواهد گرفت.  این مسئول ادامه داد: از اواسط شهریور با واحدهایی که ضوابط مربوطه را رعایت نکرده و بدون مجوز اقدام به خرید، فروش، حمل و نگهداری محصولات دخانی می‌کنند، مطابق با تبصره ۴ ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز برخورد خواهد شد.

کد خبر 446873

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha