یکشنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۷
۰ نفر

سرای محله گلابدره این روزها به خانه امید بانوان سرپرست خانوار این محله تبدیل شده است.

کارآفرینی

۲ سال پیش وقتی کارگاه کارآفرینی در ساختمان سرای محله شروع به کار کرد، شاید کمتر کسی تصور می‌کرد ۱۰۰ بانوی سرپرست خانوار در کنار بانوان علاقه‌مند به هنر خیاطی و تولید تابلوفرش به درآمدزایی و خودکفایی برسند. حالا در ساختمان سرای محله گلابدره اول صبح که جمع هنرمندان کارگاه کارآفرینی سرای محله جمع می‌شوند، این صدای تماس شانه‌ها با تار و پودهاست که مثل یک موسیقی آرامش‌بخش، فضای ساختمان را پر می‌کند. «رضا ترابی گودرزی» مدیرمحله گلابدره در این‌باره می‌گوید: «با توجه به بافت قدیمی محله و خانوارهای کم‌درآمد و آسیب‌پذیری که در این محدوده از محله گلابدره زندگی می‌کنند، تصمیم گرفتیم با راه‌اندازی یک کارگاه کارآفرینی شرایط را برای درآمدزایی بانوان سرپرست خانوار فراهم کنیم.

ابتدا دوره‌های آموزشی رایگان برای بانوان بدسرپرست و سرپرست خانوار برگزار کردیم و حالا پس از برگزاری ۲ دوره آموزشی، حدود ۱۰۰ بانوی سرپرست خانوار و بدسرپرست به درآمدزایی رسیده‌اند. ثبت‌نام در این دوره‌های آموزشی که با شناسایی دیگر بانوان سرپرست خانوار و اقشار آسیب‌پذیر محله همچنان ادامه دارد رایگان است. » اگر از تهیه و توزیع سبد کالا میان خانواده‌های محروم محله گلابدره بگذریم که با کمک خیّران و مؤسسات خیریه در سرای محله در حال پیگیری است، برگزاری دوره‌های آموزش تحصیلی به دانش‌آموزان محروم محله یکی دیگر از فعالیت‌هایی است که با کمک اهالی دلسوز گلابدره انجام می‌شود. گودرزی در این‌باره می‌گوید: «برای برگزاری دوره‌های آموزش تحصیلی و کلاس‌های تقویتی از ظرفیت اهالی محله استفاده شده است.

دانشجویان و معلمان داوطلب محله در قالب طرح نذر فرهنگی، برای دانش‌آموزان محروم محله از میان خانواده‌های نیازمند شناسایی شده کلاس آموزشی برگزار می‌کنند. این کلاس‌ها روزهای آخر هفته در ساختمان سرای محله برگزار می‌شود و حضور در آن برای دانش‌آموزان کم‌بضاعت رایگان است. همچنین در ایام تابستان با کمک خیّران اردوهای تفریحی و فرهنگی برای این دانش‌آموزان در نظر گرفته شده تا از انواع آسیب‌های اجتماعی دور بمانند. »

کد خبر 446850

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha