همشهری‌آنلاین-فرانک عطیف:  فرودگاه جازان در شهر بندری جازان قرار دارد.

فرودگاه جازان، عربستان سعودي

این فرودگاه که به فرودگاه شاه عبدالله بن عبدالعزیز معروف است در منطقه جازان واقع شده‌.

بندر جازان در جنوب غربی عربستان سعودی و شمال یمن و در کنار دریای سرخ(احمر) قرار دارد و به‌خاطر محصولاتی مانند انبه، انجیر و پاپایا معروف است.

فرودگاه جازان شش متر بالاتر از سطح دریا قرار گرفته‌است.

این فرودگاه یک باند پرواز با مختصات ۱۵/۳۳ با روکش اسفالت دارد.

فرودگاه جازان یک ترمینال اصلی با دو بخش مختلف دارد.یکی از این بخش‌ها مخصوص پروازهای خروجی و دیگری مخصوص پروازهای ورودی است.

در این فرودگاه یک ترمینال کوچک هم هست که برای پرواز به/از مسافت‌های کوتاه مانند مصر و امارات درنظر گرفته‌شده‌است.

بخش هوانوردی غیرنظامی عربستان سعودی اعلام کرده که فرودگاهی جدید جایگزین فرودگاه فعلی خواهد شد. نام آن فرودگاه بین‌المللی ملک عبدالله جازان خواهد بود.

به گزارش سایت مرکز هوانوردی ، هزینه پروژه این فرودگاه حدود ۶۶۷ میلیون دلار خواهد بود و یک ترمینال مسافری با ده گیت و یک لانژ وی آی‌پی، تجهیزات حمل و نقل بار و یک برج کنترل خواهد داشت.

طبق تخمین‌های انجام شده فرودگاه جدید ظرفیت پذیرش سالانه ۲.۴ میلیون مسافر را دارد.

انجام پروازهای بین‌المللی در این فرودگاه از آوریل ۲۰۱۵ آغاز شد و اولین پرواز بین‌المللی از فرودگاه بین‌المللی قاهره با بیش ۱۰۰ مسافر در پرواز نخست، انجام شد.

در سال ۲۰۱۶ پروژه ساخت فرودگاه جدید جازان به دلیل ادعای برخی مبنی بروجود منابع نفت و گاز در منطقه‌ای که قرار بود ساختمان جدیدی بنا شود و درخواست شرکت ارامکو برای انجام حفاری به حال تعلیق درآمد.

برخی از شهروندان منطقه نیز با طرح ادعا کوچک بودن محل درنظر گرفته‌شده مخالف ساخت فرودگاه جدید بودند و در عین حال معتقد بودند فرودگاه فعلی ظرفیت پذیرش مسافر را به اندازه کافی دارد و نیازی به ساخت یک فرودگاه جدید نیست. 

مسئولان مرکز هوانوردی سعودی تصمیم گرفتند به گزینه توسعه فرودگاه فعلی به‌جای ساخت یک فرودگاه جدید فکر کنند.

کد خبر 446826

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha