با ارائه گواهینامه هوشمند، سوابق رانندگان و تخلفات آنان ذخیره می‌شود و پلیس می‌تواند با استفاده از کارت‌خوان دستگاه‌های PDA (ثبت تخلفات الکترونیکی) تخلفات رانندگان را مشاهده کند.

این خبر اگرچه چندی پیش توسط رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور اعلام شده‌بود اما سردار رویانیان زمان مشخصی برای ارائه آن اعلام نکرد.

جانشین وی در حاشیه بازدید از مرکز نظارت همگانی ناجا از صدور گواهینامه‌های هوشمند از اسفندماه به‌صورت آزمایشی در شهر کرج خبر داد.

به گزارش ایسنا، سردار سید کمال هادیان‌فر افزود: ارائه گواهینامه هوشمند توسط ناجا با جدیت پیگیری می‌شود و در این راستا نیز مشکلات اجرای این طرح رفع شده است.

وی خاطرنشان کرد: جنس گواهینامه‌های هوشمند از مواد PVC است و کلیه هویت شخص اعم از کد ‌ملی نیز در آن ثبت شده و در پشت آن نیز ویژگی‌های تمام گواهینامه اعم از موتورسیکلت، پایه دوم و پایه یکم تجمیع و استفاده صاحب آن از هر کدام از گواهینامه‌ها مشخص می‌شود.

پیش از این، رویانیان از انجام مطالعات تطبیقی با 15 کشور جهان برای ارائه چنین گواهینامه‌هایی خبر داده‌بود و مسائل ایمنی و رنگ و کارایی آن را با استاندارد‌های جهانی قابل مقایسه دانسته بود.

رئیس پلیس راهور ناجا با تأکید بر اینکه هم اکنون سوابق رانندگان در پلاک آنها درج می‌شود، گفت: با راه‌اندازی سامانه گواهینامه هوشمند سوابق رانندگی در گواهینامه افراد درج خواهد شد که این سامانه قابلیت پیوند لحظه‌ای با سامانه‌های پلیس را هم دارد.

کد خبر 44682

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز