یکشنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۶
۰ نفر

علیرضا نصر-  نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان : مرکز همایش‌های بین‌المللی اصفهان در جنوب شرق شهر   و در مجاورت رینگ چهارم ترافیکی شهر به جهت دسترسی مناسب به قسمت‌های مهم شهری از جمله فرودگاه اصفهان و ایستگاه آتی قطار سریع السیر تهران-اصفهان واقع شده است.

علیرضا نصر-  نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان

 این پروژه نزدیک به ۱۰ سال پیش و در جلسه فوق‌العاده‌ شورای سوم شهر اصفهان به تصویب رسید. اصفهان از بین شهرهای کیش و شیراز با تخصیص ۵۰ هزار متر مربع زمین آمادگی برای ساخت مرکز بین‌المللی در جهت برگزاری اجلاس سران غیرمتعهد را اعلام کرد. در نیل به این هدف مهم دولت وعده تخصیص ۱۰۰ میلیارد تومان را به شهرداری اصفهان داد که از این رقم ۲۰ میلیارد تومان محقق شد.

تا امروز بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان برای ساخت مرکز همایش‌های بین‌المللی هزینه شده است و شهردار اصفهان برای بهره‌برداری از این مجموعه فاخر تلاش می‌کند. این مجموعه به طور کلی دارای چهار بخش و شامل زیرفضاهایی همچون سالن اصلی همایش با ظرفیت ۲۴۰۰ نفر، ۳ سالن جنبی با مجموع ظرفیت ۲۵۰۰ نفر جهت برگزاری همایش‌های جانبی، پذیرایی و نمایش‌های سینمایی، ۲۴ دفتر کار اداری به‌ همراه کلیه فضاهای لازم، ۷۷۰ عدد جای پارک مسقف و ایمن، فضاهای پشتیبانی و آشپزخانه، مجموعه کامل هتل پنج‌ستاره حدود ۶۵ هزار متر مربع زیربنا، مجتمع تجاری با حدود ۲۶۵ هزار متر مربع زیربنا و مجموعه ۸ واحد ویلای ویژه برای پذیرایی و استقرار میهمانان مهم جهت قطع وابستگی پروژه به فضاهای خارج از محدوده خود است.

علی‌رغم وضعیت بی‌ثبات اقتصادی و تکانه‌های ارزی ساخت سالن همایش‌های بین‌المللی با پیشرفت ۷۲درصدی همراه بوده است. وضعیت اقتصادی موجود از جذابیت در سرمایه‌گذاری این مجموعه کاسته است. امسال بودجه ۱۲۰ میلیارد تومانی برای شتاب بخشی این مجموعه در نظر گرفته شده و با برگزاری مناقصه در جهت تکمیل این پروژه تلاش می‌شود.  سالن همایش‌های بین‌المللی اصفهان پروژه‌ای ملی است و با وعده کمک دولت همراه بوده بنابراین دولت باید با پایبندی به تعهداتش در تکمیل این پروژه به استان یاری رساند. انتظار می‌رود در نیمه اول سال آینده بخش‌های اصلی این پروژه بعد از یک دهه به بهره‌برداری برسد.

کد خبر 446778

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha