مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۴
۰ نفر

روح‌الله کریمی-  قم - خبرنگار: دهه کرامت انگیزه‌ای شد تا استاندار قم و معاونانش دور یک میز با خبرنگاران گفت‌وگو کنند. این نشست تنها محفل رسانه‌ای است که می‌توان خبرنگاران همه رسانه‌ها را در یک جا دید.

ابلاغ برنامه جامع برای رونق تولید در قم

با وجود این‌که ۲۴ خبرنگار سئوال‌های خود را پرسیدند، اما تقریبا همین تعداد به دلیل کمبود وقت نتوانستند سوال خود را بیان کنند. برای همین استاندار قم وعده داد به زودی نشست دیگری برگزار شود. استاندار قم پیشبرد برنامه‌های دولت در استان را در سایه تعامل و هم‌افزایی همه مجموعه‌ها امکان‌پذیر دانست و گفت: برای ما فضای هم‌افزایی و اعتدال شرط لازم است. اگر در استان آرامش نباشد، اجرای برنامه‌های توسعه‌ای با مشکل مواجه می‌شود. بنابراین از ظرفیت همه نخبگان و بزرگان استفاده می‌کنیم. «بهرام سرمست» گفت: تلاش می‌کنیم برنامه‌های تحول‌آفرین به عنوان یادگار ماندگار دولت تدبیر و امید در استان با جدیت پیگیری شود.

وی از برگزاری همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری و رونق تولید در استان خبر داد و افزود: در این همایش سعی می‌کنیم از سرمایه‌های اقتصادی و اجتماعی برای توسعه استان بهره ببریم. سرمست پاسخگویی مدیران به مطالبات مردم را مهم دانست و تأکید کرد: یکی از معیارهای ارزیابی مدیران استان، پاسخگویی به فعالان رسانه‌هاست. رسانه رکن چهارم دموکراسی است و خبرنگاران چشم بینای ما در شناسایی مشکلات و ارائه راهکارها هستند. استاندار قم خطاب به خبرنگاران گفت: روشنگری، ارائه پیشنهاد و انتقاد جزئی از کار شماست، اما تخریب و سیاه‌نمایی از خطوط قرمز کار رسانه‌ای است و نباید اخلاق حرفه‌ای را زیر پا بگذاریم.  

  • رتبه پنجم قم در امنیت کشور

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قم نیز سطح امنیت در این استان را خوب توصیف کرد و افزود: با تلاش‌ همه نیروهای امنیتی و انتظامی و شورای تأمین قم، این استان رتبه پنجم امنیت را در کشور به خود اختصاص داده است. «سیدمحمدرضا هاشمی» زائرپذیر بودن قم را یکی از دلایل گسترش حاشیه‌نشینی و بروز آسیب‌های اجتماعی دانست و اضافه کرد: در سال ۹۶ اعتبار حوزه اجتماعی کمتر از یک میلیارد تومان بود، اما با پیگیری انجام شده، بیش از ۶ میلیارد تومان اعتبار به این حوزه اختصاص یافته است.

وی در مورد جمع‌آوری معتادان متجاهر اظهارکرد: متولی جمع‌آوری معتادان متجاهر، نیروی انتظامی و نگهداری آنها با بهزیستی است. وی از تغییر در مدل نگهداری معتادان متجاهر خبر داد و افزود: مجموعه ۳۵۰ هکتاری در محور قم-کاشان برای نگهداری معتادان همراه با آموزش فنی و حرفه‌ای و اشتغال‌زایی آنها جانمایی شده که در نوع خود کار ارزشمندی است. معاون سیاسی و امنیتی استاندار قم گفت: مدت نگهداری معتادان در این مرکز به ۶ ماه افزایش پیدا می‌کند. هاشمی از کاهش ۲۷ درصدی تجمع‌های غیرقانونی در استان خبر داد.

  • تثبیت ۲۰ هزار شغل

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار قم هم خبرهای خوشی برای حوزه اقتصادی استان داشت.   «مهرداد غضنفری» اظهار کرد: در مسیر تحقق شعار رونق تولید، تلاش شده به عنوان نهاد تسهیل‌گر عمل کنیم. وی با بیان این‌که رویکرد عملیاتی کارگروه رونق تولید باعث شده تولیدکنندگان استان امیدوار شوند بیان کرد: جلسات کارگروه رفع موانع رونق تولید در مراکز تولیدی برگزار شده و مدیران دستگاه‌های اجرایی، مشکلات و موانع تولیدکنندگان را می‌شنوند و در همان جلسه تکلیف و مأموریت دستگاه‌ها مشخص می‌شود. غضنفری از احیای ۱۶ واحد صنعتی راکد خبر داد و گفت: بیش از ۱۱۷۲ میلیارد تومان منابع بانکی به بخش تولید تزریق شده و با این کار، حداقل ۲۰ هزار شغل تثبیت شده است.

وی افزود: در ۳ ماه اول امسال ۱۰ جلسه با تحقق بیش از ۵۴ درصدی مصوبات تشکیل شده و هدف‌گذاری ما این است که کف منابعی که به بخش تولید تزریق می‌شود حداقل به اندازه سال قبل باشد. معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار قم هدایت منابع بانکی را یکی از اساسی‌ترین رویکردهای مسئولان دانست و گفت: این‌که منابع بانکی در مسیر تولید قرار بگیرد برای ما مهم است. در این زمینه سند اشتغال که سال گذشته تصویب کردیم با ضریب صددرصدی محقق شده و بیش از ۲۵۰۰ میلیارد تومان منابع بانکی تزریق شده است. امسال هدف گذاری ما تزریق ۴ هزار میلیارد تومان منابع بانکی با ظرفیت ۱۳ هزار شغل است.

  • تثبیت نرخ بیکاری

معاون استاندار قم از تثبیت نرخ بیکاری در استان خبر داد و گفت: سال ۹۶ نرخ بیکار ی ۹/۱۰ درصد بود که در سال ۹۷ به ۸/۱۰درصد رسیده است. بیکاری انباشته از گذشته داریم، اما نرخ بیکاری تثبیت شده است. هدف ما تزریق نقدینگی برای جلوگیری از توقف فعالیت واحدهای تولیدی است و در مراحل بعد، ارتقا و توسعه واحدهای تولیدی مورد نظر است. وی در پاسخ به اظهارات یکی از خبرنگاران که گفته شرکت شهرک‌های صنعتی با واگذارنکردن زمین به سرمایه گذاران مانع از توسعه سرمایه‌گذاری می‌شود اظهار کرد: حجم واگذاری زمین نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶ برابر شده است. در گذشته ۵ هکتار زمین واگذار شده که این مقدار به ۳۰ هکتار افزایش یافته است. شرکت شهرک‌های صنعتی نه تنها مانع توسعه سرمایه‌گذاری نیست بلکه رتبه نخست را در واگذاری زمین در کشور داشته است.  

  • بودجه قم تناسبی با وضعیت این استان ندارد

معاون استاندار قم از رشد بودجه عمرانی و هزینه‌ای استان خبر داد و گفت: در سال ۹۷ بودجه عمرانی استان ۲۴۹ میلیارد تومان بود که امسال با رشد ۵/۶ درصدی به ۲۶۵ میلیارد تومان رسیده است. بودجه هزینه‌ای نیز ۱۵۵ میلیارد تومان بود که با رشد ۱۵ درصدی به ۱۷۸ میلیارد تومان افزایش یافته است. غضنفری تأکید کرد: این بودجه تناسبی با وضعیت استان ندارد، اما بسترگذاری بودجه با مشکلاتی مواجه شده بود. امسال استاندار قم مدیران استان را مکلف کرده به لحاظ این‌که ۸۵ درصد بودجه کشور متمرکز است، از محل ردیف‌های متفرقه و شناور تلاش کنند سهم استان را از مرکز بگیرند. البته با این اتفاق، تحول چندانی در زمینه اعتبارات دولتی رخ نمی‌دهد، بنابراین به دنبال توسعه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی هستیم. به ازای تولید یک مگاوات برق در استان، یک میلیون دلار هزینه می‌شود، اما اگر کل بودجه عمرانی ۵ برابر شود هزار میلیارد تومان می‌شود.

  • پیگیری ۱۶ مسأله مهم

فرماندار قم که به گفته خودش ۴ ماه و ۱۵ روز از فعالیتش در قم می‌گذرد از طراحی برنامه جامع برای شهرستان قم خبر داد و گفت: پیشرفت کارها بر اساس این برنامه جامع رصد و ارزیابی می‌شود. «مرتضی حیدری» با اشاره به شناسایی ۱۶ مسأله مهم در قم که ممکن بود به بحران تبدیل شود اظهار کرد: قانون کاهش اطلاعات انبارها و مراکز نگهداری کالا تاثیر مستقیم در کنترل قاچاق و حل مشکلات اقتصادی دارد، اما به خوبی رعایت نمی‌شد. وی بیان کرد: ۸۰ خانه بازی در قم راه‌اندازی شده و همه آنها بدون مجوز هستند که مسائل آنها مورد بررسی قرار گرفت. حیدری رسیدگی به وضعیت خانه‌های مسافر، مهدهای کودک و مهدهای قرآنی که به صورت غیرمجاز راه‌اندازی شده‌اند، پسماندهای ویژه، صنوف مزاحم و قهوه‌خانه‌های غیرمجاز را از دیگر مسائلی ذکر کرد که در ماه‌ها اخیر در دست پیگیری است.

کد خبر 446774

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha