یکشنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۳
۰ نفر

علی خدایی-  تبریز - خبرنگار: با گرم‌تر شدن هوا، رسیدن تعطیلات و افزایش مسافرت‌ها به تبریز، حضور دستفروشان در شهر مثل هر سال قوت بیشتری گرفته است.

شب‌کاری دستفروشان در بازار تبریز

بر این اساس، چند روزی است که در محدوده بازار تبریز بنرهایی با موضوع محدودیت برای فعالیت دستفروشان به چشم می‌خورد. البته هفته گذشته هم اقداماتی برای برخورد با این افراد در زمان باز بودن مغازه‌های بازار تبریز به دلیل گلایه‌های کسبه‌ این منطقه انجام شده است.  معاون خدمات شهری منطقه ۸ تبریز درباره اجرای طرح اخیر ساماندهی دستفروشان اظهار می‌کند: این طرح با عنوان جمع‌آوری دستفروشان بنا به خواسته همشهریان اجرا می‌شود.

«یدالله ابراهیم‌پور» می‌افزاید: با توجه به این‌که امسال مسافر بیشتری در تبریز حضور دارد، فعالیت دستفروشان چهره شهر، به‌ویژه بازار را مخدوش کرده است. بر این اساس، طرح جمع‌آوری دستفروشان از روز شنبه هفته جاری اجرایی شده است.  وی تاکید می‌کند: دستفروشانی که به فعالیت در بازار و خیابان جمهوری مایل هستند، تنها از ساعت ۸ تا ۱۲ شب می‌توانند اقدام به پهن کردن بساط خود کنند. این فعالیت محدود شده و با درخواست اصناف هم همراه بوده است چراکه معمولا اصناف بازار تا ساعت ۸ شب فعال هستند و فعالیت دستفروشان بعد از این ساعت خللی در کسب و کار آنان ایجاد نمی‌کند. همچنین، با توجه به کاهش ترافیک خودروها در ساعات پایانی شب در محدوده بازار، این فعالیت تداخل زیادی با ترافیک ندارد.

ابراهیم‌پور درباره مدت اجرای این طرح هم می‌گوید: اجرای این طرح از شنبه ۱۵ تیرماه آغاز شده است و تا ۱۵ مهرماه به صورت آزمایشی در محدوده بازار ادامه دارد. در اجرای این طرح نیروی انتظامی همکاری می‌کند و از دستفروشان می‌خواهیم در این زمینه شهرداری را همراهی کنند.

کد خبر 446770

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آذربایجان شرقی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha