سه‌شنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۴
۰ نفر

بنا به اظهارات رئیس سازمان لیگ فدراسیون والیبال، هر ۲ نماینده ارومیه (شهرداری و دورنا) به لیگ دسته اول سقوط کرده‌اند و با این تفاسیر، این شهر امسال در لیگ برتر نماینده‌ای ندارد.

والیبال ارومیه، بدون سهمیه در لیگ برتر

به گزارش همشهری، با وجود آن‌که ارومیه‌ای‌ها تصور می‌کردند امسال تیم شهرداری این شهر در رقابت‌های لیگ برتر حضور خواهد داشت، اما فدراسیون والیبال نامی از شهرداری ارومیه در فهرست تیم‌های حاضر در لیگ برتر امسال نبرده است تا حواشی زیادی پیرامون عدم حضور این تیم در رقابت‌های لیگ به وجود آید. آنچه از شواهد برمی‌آید، این است که تعیین تکلیف این تیم برای حضور یا عدم حضور آن در فصل جدید رقابت‌های والیبال سطح اول کشور تا زمان اعلام انصراف تیم‌های حاضر در رقابت‌های لیگ برتر ممکن نخواهد بود و عاشقان والیبال ارومیه با وجود عملکرد خوب تیمشان در فصل نقل و انتقالات و جذب چند بازیکن خوب کشورمان، باید تا ۱۵ مرداد برای مشخص شدن حضور این تیم‌ در این رقابت‌ها صبر کنند.  

  • خبری که والیبال ارومیه را شوکه کرد

«جمشید حمیدی» کارشناس و پیشکسوت والیبال هم از نبود نمایندگان والیبال ارومیه در لیگ برتر خبر داد و گفت: دورنا ارومیه تیم سوپرلیگی نیست و تیم شهرداری ارومیه هم بر حسب مقررات به لیگ یک سقوط کرده است. اما با توجه به تاکید «افشین داوری» سرپرست فدراسیون والیبال، چنانچه تیمی انصراف بدهد، شهرداری ارومیه جایگزین آن خواهد شد.

با وجود صحبت‌های این پیشکسوت، رئیس سازمان لیگ فدراسیون والیبال اسفند گذشته درباره مصوبه هیات‌رئیسه این سازمان و سقوط ۲ تیم بر اساس بند ۹ تبصره ۷ گفته بود: بنده سال ۹۷ در سازمان لیگ حضور نداشته‌ام و از مصوبات خبر ندارم، ولی قطعا با پیگیری مصوبات در خصوص سقوط تیم‌ها اقدام خواهیم کرد. بند ۹ تبصره ۷ سازمان لیگ مبنی بر سقوط ۲ تیم از لیگ برتر به تصویب هیات‌رئیسه فصل قبل سازمان لیگ رسیده بود و شهرداری ارومیه در میان ۲ تیم سقوط‌کننده قرار نداشت. اما امروز کارشناسان والیبال از سقوط نماینده ارومیه و عدم حضور والیبال ارومیه در سوپرلیگ والیبال کشور خبر می‌دهند.

  • شهرداری ارومیه لیگ برتری نیست

رئیس سازمان لیگ فدراسیون والیبال حضور تیم والیبال شهرداری ارومیه را در لیگ برتر امسال منتفی عنوان کرد و گفت: شرایط حضور این تیم در فصل آینده رقابت‌های لیگ برتر تنها در صورت انصراف یکی از تیم‌های دوازده‌گانه کنونی میسر خواهد بود. «منوچهر پورحسن» تاکید کرد: تکلیف حضور یا عدم حضور تیم‌ها تا ۱۵ مرداد امسال روشن می‌شود و پیش از این نیز به «پیمان رضایی» مدیرعامل فرهنگی ورزشی شهرداری ارومیه گفته شده که فعلا بازیکن و مربی جذب نکند و پس از محرز شدن حضور این باشگاه در لیگ برتر اقدام کند.

وی گفت: تاکنون تنها ۵ تیم برای حضور در لیگ اعلام آمادگی کرده‌اند و تا شانزدهم مرداد نمی‌توان به طور قطعی گفت که آیا همه ۱۲ تیم مجاز به حضور در لیگ برتر که ۱۰ تیم آنها رتبه‌های اول تا دهم و ۲ تیم صعودکننده‌ها به لیگ برتر از دسته اول هستند، در این لیگ حضور خواهند یافت یا خیر. «علی فتاحی» سرپرست دبیری فدراسیون والیبال هم در این باره اظهار کرد: حضور یا عدم حضور تیم والیبال شهرداری ارومیه در فصل جدید لیگ ‌برتر والیبال بعد از جلسه فدراسیون مشخص خواهد شد. فعلا نمی‌توان به صورت دقیق در این مورد صحبت کرد چون جلسه برگزار نشده است، اما بهمحض جمع‌بندی نهایی، پاسخ داده خواهد شد.

  • قول مساعد فدراسیون برای رفع مشکل 

در این رابطه مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی شهرداری ارومیه در مورد صحت و سقم اخبار منتشر شده مبنی بر سقوط این تیم به لیگ دسته اول گفت: این موضوع حل می‌شود و جای نگرانی وجود ندارد. از نظر ما این موضوع حل شده است ولی منتظر پاسخ فدراسیون هستیم. با سرپرست فدراسیون فوتبال و رئیس سازمان لیگ صحبت کردیم و هر ۲ در این زمینه قول مساعد دادند.

«پیمان رضایی» افزود: ارومیه و گنبد مهد والیبال هستند و نمی‌توان این ۲ تیم را از جدول لیگ حذف کرد. سال گذشته ۱۳ تیم در مسابقات حضور داشتند که طبق قانون، ۲ تیم به دسته یک سقوط کردند. تیم ما نیز در رده یازدهم جدول رده‌بندی قرار گرفت. حال امسال، با توجه به ۱۲ تیمی شدن رقابت‌ها، قرار بر این است که ۳ تیم به دسته یک سقوط کنند.

رضایی تاکید کرد: تقاضای ما از فدراسیون والیبال این است که به این موضوع توجه کنند. با وجود این‌که تعدادی از تیم‌ها به دلیل مسائل اقتصادی نمی‌توانند در مسابقات حضور داشته باشند و همچنین میزبانی خوبی که ارومیه در رقابت‌های لیگ ملت‌ها داشت، می‌خواهیم که مانع حذف ما شوند. صحبت‌هایی با داوری سرپرست فدراسیون والیبال داشته‌ام و او قول مساعد در این زمینه داده است. وی با اشاره به فعالیت‌های نقل و انتقالات شهرداری برای حضور قدرتمند در رقابت‌های فصل جدید گفت: امسال با جذب «مصطفی کارخانه» به عنوان سرمربی تیم شهرداری ارومیه امیدواریم تیم آماده‌ای راهی لیگ برتر شده و ناکامی‌های چند سال گذشته این تیم جبران شود. تیم ما امسال سودای قهرمانی دارد و تاکنون ۴ ستاره بزرگ تیم ‌ملی را جذب کرده‌ایم.

«شهرام محمودی»، «سیدمحمد موسوی»، «فرهاد قائمی» و «فرهاد سال‌افزون» امسال برای والیبال شهرداری ارومیه به میدان خواهند رفت. این مدیر تاکید می‌کند:‌ تمرین‌های آماده‌سازی شهرداری ارومیه پس از تعیین شاکله اصلی این تیم از نیمه مرداد امسال آغاز می‌شود که بازیکنان در فرصت باقیمانده تا آغاز رقابت‌های لیگ برتر ایران به هماهنگی و انسجام لازم برسند.

  • ‌چشم‌انتظار انصراف‌دهندگان از لیگ برتر 

تیم شهرداری ارومیه سال گذشته در رتبه یازدهم لیگ برتر قرار گرفت و با وجود این‌که احساس می‌شد تنها تیم‌های دوازدهم و سیزدهم به لیگ پایین‌تر سقوط می‌کنند، اما با ۱۲ تیمی بودن رقابت‌های فصل جدید، تیم یازدهم که شهرداری باشد هم سقوط‌کرده محسوب می‌شد. در رقابت‌های فصل جدید کاله، شهرداری گنبد، پیام مشهد، سایپا، پیکان، خاتم اردکان، فولاد سیرجان ایرانیان، شهرداری ورامین، فولاد سپاهان اصفهان، راهیاب ملل مریوان، شهرداری تبریز و شهروند اراک تیم‌های حاضر در لیگ برتر خواهند بود.

این تیم‌ها تا ۱۵ مرداد فرصت دارند شرایط حضورشان را در رقابت‌های سطح اول والیبال کشور تعیین تکلیف کنند و در صورت انصراف هر کدام از تیم‌ها، شهرداری ارومیه جایگزین آنها خواهد شد. هر چند مدیران باشگاه ارومیه‌ای تاکید دارند که این تیم برای حضور در فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر مشکلی نخواهد داشت، اما با توجه به صحبت‌های رئیس سازمان لیگ برتر والیبال، به نظر می‌رسد که در صورت عدم انصراف هر کدام از تیم‌های حاضر در این رقابت‌ها، شهرداری ارومیه شانس کمی برای حضور در رقابت‌های امسال داشته باشد.

کد خبر 446766

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha