همشهری آنلاین: رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع با اشاره به ورود این سازمان به عرصه صادرات، گفت: خدا را شاکریم که در حوزه صادرات وارد شده‌ایم و امیدوارم با تکیه بر مدیران تحصیل کرده و توان و نیروی جوانان بتوانیم سهم بیشتری در این عرصه جهانی به دست‌آوریم.

رستگاری

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری فارس، دریادار امیر رستگاری رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع در جمع مدیران و جمعی از جوانان این سازمان  با تأکید بر اعتماد به جوانان و استفاده از مدیران جوان در سطوح عالی مدیریتی و صنعتی، اظهار داشت: به حمدالله سازمان صنایع دریایی مملو از مدیران و نیروهای جوان و کارآمد است، نیروهایی که آینده سازان سازمان و میهن اسلامی ایران هستند.

وی افزود: ورود به حوزه صادرات و طرح تحول صنایع دریایی کشور به عنوان چشم انداز جدید این سازمان موجب شده تا این سازمان به عنوان یک سازمان زنده، پویا و فعال به دستاوردهای بزرگی دست یابد.

امیر دریادار رستگاری با اشاره به ورود این سازمان به عرصه صادرات، بیان کرد: خدا را شاکریم که در حوزه صادرات وارد شده ایم، امیدوارم با تکیه بر مدیران تحصیل کرده و توان و نیروی جوانان بتوانیم سهم بیشتری در این عرصه جهانی به دست آوریم.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت طرح تحول صنایع دریایی کشور، اظهار داشت: به جرات می توان گفت سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع یکی از مبتکرترین و پیشگام ترین سازمان های صنعتی کشورمان است که با ارائه ایده طرح تحول صنایع دریایی و پیگیری آن و اختصاص بیش از ۴۵ درصد این طرح به خود و تولید ۷۶ فروند شناور، چشم انداز جدیدی برای صنعت دریایی و سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع به تصویر کشد.

رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع در ادامه خاطر نشان کرد: برای اینکه بتوانیم ماموریت های جدید سازمان صنایع دریایی را در کنار ماموریت ذاتی خود که پشتیبانی و تامین تجهیزات و محصولات دریایی نظامی  باشد را محقق کنیم  با دو پدیده وضعی و الزامی مواجه هستیم.

وی در همین زمینه افزود: در بخش وضعی ما با چهار عامل روبرو هستیم؛ اولین عامل شرایط تحریم است، ما امروز شاهد شدیدترین تحریم های ممکنه در حوزه فناوری، اقتصادی، صنعتی، واردات و صادرات هستیم، دومین عامل عدم امکان جابجایی ارز و منابع مالی با منشا خارجی و رساندن آن به دست تولید کنندگان است و مسئله سومی که ما با آن روبرو هستیم تامین تجهیزات و قطعاتی است که در سایر کشورها به راحتی در دسترس صنعت گران است.

امیر رستگاری با تاکید بر تعهد این سازمان در تحویل به موقع شناورها گفت: ملزم هستیم در مدت زمانی که توافق کرده ایم و با کیفیت و البته قیمت رقابتی شناور ها را بسازیم و در کنار این مسائل با رقبای خارجی در دیگر کشورها نیز رقابت کنیم، اگر می خواستیم با نگاه محافظه کارانه به این موضوع نگاه کنیم شاید به این عرصه طرح تحول وارد نمی شدیم زیرا مسئولیت اصلی سازمان صنایع دریایی چیز دیگری است اما اعتقاد داریم اگر وارد این عرصه نمی شدیم صنعت دریایی کشور کماکان در مسیر با اتکا به صنایع  خارج از کشور باقی مانده و شاهد رشد و شکوفایی صنعت دریایی بومی نمی شدیم.

وی در ادامه تصریح کرد: خوشبختانه تفکر در نیروهای مسلح ایران برخلاف سایر کشورهای جهان، تولید بومی  است و مسئولیت این تولید بر عهده وزارت دفاع و سازمان صنایع دریایی قرار گرفته است. از طرفی افزایش دانش، تکنولوژی و جذابیت نیز برای صنعت دریایی کشور امری ضروری بوده پس ما با ورود به طرح تحول صنعت دریایی به همه این اهداف مهم دست پیدا خواهیم کرد.

امیر رستگاری در ادامه خاطر نشان کرد: آینده صنعت دریایی کشور به عملکرد سازمان صنایع دریایی بستگی دارد اگر ما به درستی عمل کنیم، صنعت دریایی کشور رونق خواهد گرفت و به جایی خواهیم رسید که دیگر هیچکس به خود اجازه ندهد سفارش شناور به خارج داده و ارز این کشور را به حساب شرکت‌های خارجی واریز کند.

وی افزود: در این مسیر باید باور و اعتقاد خود به موفقیت را تقویت کنیم و ایمان داشته باشیم که این راه، موفقیت و آینده صنعت دریایی و سازمان صنایع دریایی را تضمین خواهد کرد. ما باید باور موفقیت را در خود تقویت کنیم از سوی دیگر باید به خوبی تکالیف خود را انجام دهیم، ما صنعت گر هستیم و در یک میدان مسابقه قرار گرفته‌ایم در این مسیر باید همانند دوندگان با تمام توان و قدرت و البته با امید حرکت کنیم.

امیر رستگاری همسویی و همگرایی را موتور جلو برنده هر سازمان دانست و گفت: دستور پذیری، نظم و همسو بودن کارکنان سازمان یکی از شروط موفقیت سازمان است، کار شما کار بسیار بزرگی است پس باید آمادگی کامل داشته و با قدرت حرکت کنیم تا بتوانیم به خوبی و با موفقیت همچون گذشته از این مسیر عبور کنیم. نگاه ما به آینده صنایع دریایی و صنعت دریایی بسیار روشن است.

رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری گفت: فرماندهی معظم کل قوا شجاعت، دیانت و تخصص را سه ویژگی کارکنان نیروهای مسلح می‌دانند و می‌فرمایند؛ کسی که در نیروهای مسلح خدمت می‌کند باید این سه ویژگی را دارا باشد و از هیچ مانعی هراس نداشته و در مواجهه با موانع شجاعانه، عاقلانه، امیدوارانه، خلاق و مبتکر عمل کند؛ پس قطعاً دری به روی شما بسته نخواهد بود.

امیر رستگاری در پایان خاطرنشان کرد: اعتقاد دارم کسانی که در حوزه دریا کار میکنند به دلیل گستردگی و پیچیدگی دانشی که در این حوزه وجود دارد، نگاه جامعی نسبت به مسائل دارند زیرا در حوزه دریا همه سیستم‌ها، زیر سیستم‌ها و سامانه‌ها وجود دارد و صنعتی بسیار پیچیده به شمار می رود؛ این پیچیدگی و گستردگی به مدیران جوان ما نگاهی بلند می‌دهد و ما باید از این ظرفیت‌های عظیم و نیروهای جوان استفاده بیشتری ببریم تا به پویایی و نو آوری بیشتری دست بیابیم.

کد خبر 446739

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha