همشهری آنلاین: حمله مخالفان مسلح به پاسگاه‌های امنیتی خط آهن خواف- هرات در استان هرات افغانستان ۱۲ کشته و زخمی بر جا گذاشت.

خط آهن

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ حمله مخالفان مسلح به پاسگاه‌های امنیتی خط آهن خواف- هرات در استان هرات افغانستان ۱۲ کشته و زخمی بر جا گذاشت.

«فرهاد» فرماندار شهرستان «غوریان» استان هرات اعلام کرد: مخالفان مسلح جمعه شب به پاسگاه‌های امنیتی خط آهن خواف- هرات در شهرستان «غوریان» استان هرات حمله کردند که براثر آن شش نظامی افغان کشته و شش نظامی دیگر زخمی شدند.

وی افزود: مخالفان مسلح در شهرستان‌های «ادرسکن و شیندند» استان هرات و نیز استان‌های بادغیس و فراه تجمع و به این منطقه حمله کردند.

تاکنون هویت عاملان این حمله اعلام نشده و گروه طالبان نیز دراین باره واکنش نشان نداده است.

خط آهن خواف- هرات به طول ۱۴۰ کیلومتر در چهار قطعه تعریف شده که دو قطعه آن در خاک ایران تکمیل شده و به بهره برداری رسیده است.

قطعه سوم خط آهن خواف- هرات به طول ۶۲ کیلومتر در خاک افغانستان در مراحل پایانی کار قرار دارد، سه قطعه خط آهن خواف- هرات با کمک مالی جمهوری اسلامی ایران احداث شده و قرار است قطعه چهارم آن با کمک مالی ایتالیا ساخته شود.

خط آهن خواف – هرات از آنجا برای افغانستان حایز اهمیت است که این کشور را به شبکه ریلی ایران و کشورهای اروپایی وصل می‌کند.

خبر دیگر اینکه وزارت دفاع افغانستان از کشته شدن ۹۱ مخالف مسلح براثر عملیات شبانه روز گذشته نظامیان افغان خبر داد.

این عملیات در استان‌های تخار، قندهار، فاریاب، زابل، ننگرهار، بغلان، ارزگان، فراه، قندوز، پکتیا، هرات، غزنی، کاپیسا، هلمند، بلخ، سرپل و لوگر اجرا شد.

کد خبر 446720

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha