همشهری آنلاین: افشاگری گروه مقاومت حزب الله عراق درباره ارتباطات یکی از فرماندهان ارشد وزارت دفاع عراق با سازمان سیا آمریکا، پرونده ممنوعه‌ای که بسیاری از گشودن آن ابا داشتند، برای اولین بار با عنوان عریض و طویل «خیانت» گشوده است.

كتائب حزب الله عراق

به گزارشر ایرنا، این اعتقاد وجود دارد که کتائب حزب الله عراق برای اثبات ضرورت وجود نیروهای مقاومت در صحنه عراق، دست به این افشاگری زده تا نشان دهد که اعتماد صد در صد بر نهادهای نظامی رسمی به خصوص نیروهای ارتش برای حفظ و حراست از کشور هنوز زود است.

به اعتقاد کارشناسان و شبکه‌های ارتباط جمعی، کتائب حزب الله با این افشا گری به دنبال تحقق چند هدف بوده است:

- آمریکا بر بخش مهمی از نهادهای امنیتی و نظامی عراق سلطه افکنده و توانسته است که بخشی از فرماندهان ارشد نظامی و امنینی عراق را بخرد، امری که اعتماد صد درصد بر این نهادها تا پاکسازی کامل شأن از این عناصر خائن، غیر عقلانی است.

- زنگ خطر تهدید امنیتی را پیش از آنکه دوباره عراق در معرض هجوم مجدد داعش و امثال آن قرار گیرد به صدا در آورده تا بار دیگر حادثه‌ای مانند سقوط موصل در ۲۰۱۴ اتفاق نیفتد.

- پشت پرده سقوط موصل و دو استان دیگر سنی نشین عراق را در ۲۰۱۴ به دست گروه تروریستی داعش آشکار کرد و نشان داد بحث خیانتی که همواره توسط برخی فرماندهان ارشد نظامی عراق در قضیه سقوط موصل از آن سخن می‌گفتند، یعنی چه.

- نگرش‌های فرقه‌ای و تعصبات مذهبی که هنوز بر برخی از نهادهای نظامی عراق حاکم است، آشکار کرد تا جایی که برخی از فرماندهان ارشد نظامی حاضرند دست در دست اجنبی بگذارند تا برادران هموطن خود را به خاک و خون بکشند آن‌هم به خاطر هیچ، جز اینکه از دین و مذهب دیگر هستند.

- عراق در سایه وجود این گونه خیانت های موجود در دستگاه‌های امنیتی و نظامی، هنوز نیازمند گروه‌های مقاومت است که با روحیه جهادی و عقیدتی خود حاضرند جان و مال خود را فدای میهن کنند همان طور که در جنگ سه ساله با داعش ثابت کردند.

- وجود آمریکا و توطئه‌هایی که آمریکایی‌ها با کمک مزدوران منطقه‌ای و داخلی خود علیه عراق تدارک می‌بینند، وجود گروه‌های مقاومت را به عنوان تنها نیرویی که قادر به خنثی سازی این توطئه‌ها است، ضروری کرده است.

برهمین اساس کتائب حزب الله متعاقب افشاگری دیروز جمعه (۱۴ تیرماه) که درباره ارتباط سپهبد ستاد «محمود الفلاحی» فرمانده عملیات با سازمان سیا آمریکا انجام داد، اعلام کرده است که پرونده کاملی از خیانت را که شمال تا جنوب عراق در بر می‌گیرد، در اختیار دارد.

سوال این است که چرا کتائب حزب الله همه آنها را یکجا آشکار نمی‌کند و به دنبال افشای تدریجی این خیانت است؟

گفته می‌شود که کتائب حزب الله بر حسب تجربه می‌خواهد نتیجه تحقیقات کمیته‌ای که وزیر دفاع برای تحقیق و تفحص پیرامون ادعای ارتباط فرمانده عملیات الانبار با سازمان سیا آمریکا تشکیل داده، ببیند و جدیت این کمیته را در ارتباط با این افشاگری بسنجند.

برخی گزارش‌های خبری حاکیست که برخی جریان‌ها و شخصیت‌ها، اعضای کمیته تشکیل شده توسط وزیر دفاع را تحت فشار گذاشته‌اند تا اصل قضیه پنهان نماند و در عین حال تلاش برای فرار فرمانده عملیات الانبار از عراق نیز آغاز شده است.

سایت خبری «الاتجاه پرس» ارگان خبری کتائب حزب الله امروز شنبه در خبری به نقل از منابع مطلع نوشته است که برخی فشارهای سیاسی برای لاپوشانی قضیه سپهبد ستاد «محمود الفلاحی» فرمانده عملیات امنیت الانبار وجود دارد.

این سایت خبری اضافه کرده است که خانواده الفلاحی به فلوجه از توابع استان الانبار انتقال داده شده تا بستر انتقال آنها در مرحله بعد به اربیل مهیا شود و همزمان فشارها و تحرکات سیاسی برای تحت فشار گذشتن کمیته‌ای که وزیر دفاع تشکیل داده برای پنهان کاری کل قضیه آغاز شده است.

این سایت به جریان‌ها و اشخاصی که در پس این فشارها و تحرکات قرار دارند اشاره نکرده اما به نوعی نشان می‌دهد که تحقیقات با فرمانده عملیات امنیت الانبار ممکن است پای جریان‌ها و کسان دیگری را به پرونده خیانت و ارتباط با خارجی بکشاند.

نوار صوتی و پیام رسان فرمانده عملیات الانبار اگر که صحت و سقم آن به اثبات برسد، عملاً وجود تعصبات فرقه‌ای را در داخل برخی از دستگاه‌های مهم نظامی و همچنین وفاداری برخی از فرماندهان نظامی را به خارج آشکار خواهد کرد امری که ضرورت پالایش را داخل دستگاه‌های امنیتی و نظامی عراق ایجاب خواهد کرد.

چالش امنیتی و سیاسی که کتائب حزب الله بعد از صدور دستور العمل نخست وزیر عراق برای ساماندهی الحشد الشعبی بدون مشمول شدن دیگر گروه‌های مسلح موجود در صحنه عراق آغاز کرده، فضا را برای گشودن پرونده‌های مهمی در عراق ایجاد کرده که به اعتقاد کارشناسان، شاید از جنگ داعش مهمتر است.

کتائب حزب الله در نوار صوتی و پیام رسان سپهبد ستاد محمود الفلاحی با یک عنصر سیا آمریکا از تابعیت عراق که دیروز جمعه در رسانه‌ها منتشر کرد نشان داد که عنصر سیا که نامش مشخص نیست از فرمانده عملیات الانبار می‌خواهد که مواضع دقیق نیروهای امنیتی و الحشد الشعبی در منطقه مرزی «قائم» در غرب الانبار را در اختیار او بگذارد و به طور ویژه بر روی نیروهای کتائب حزب الله، النجباء و عصائب اهل الحق تاکید می‌کند و فرمانده عملیات الانبار نیز اطاعت امر می‌کند و در پیام رسان محمود الفلاحی و عنصر سیا این مواضع با مشخصات کامل در اختیار طرف آمریکایی گذاشته شده است.

در نوار صوتی عنصر سیا حتی تاکید می‌کند که می‌خواهد این اطلاعات را در اختیار هواپیماهای رژیم صهیونیستی بگذارد تا آنها را بمباران کنند و همه این نیروهای امنیتی و الحشد و مقاومت عراق را در مرز قائم تکه تکه کند.

کتائب حزب الله به تاریخ این مکالمه صوتی و پیام رسان اشاره نکرده است.

کد خبر 446715

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خلیج‌ فارس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha