شنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۰
۰ نفر

روند صعودی و نوسان قیمت‌های طی ماه‌های اخیر امان مردم را بریده و نگرانی از گرانی‌های دوباره در بسیاری از محصولات پس از تعیین قیمت از سوی ستاد تنظیم بازار همواره وجود داشته است.

کاهش قیمت مرغ از نیمه فروردین سال آینده

به گزارش همشهری، طی روزهای اخیر هم با اعلام ستاد تنظیم بازار قیمت مصوب مرغ ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان برای هر کیلوگرم اعلام شد که بسیاری از واحدهای تولیدکننده با آن مخالفت کردند؛ مخالفتی که می‌تواند عاملی برای کاهش تولید، کمبود و گرانی مرغ در آینده‌ای نزدیک باشد. اما مسئولان سازمان جهاد کشاورزی و استانداری آذربایجان غربی از عدم تغییر قیمت‌ها و برنامه‌ریزی برای تامین مرغ مورد نیاز استان خبر می‌دهند. «سید رضا حسینی» معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی، با تاکید بر این‌که هیچ  افزایش قیمتی در خصوص نرخ مرغ نخواهیم داشت اظهار کرد: باید از افزایش خودسرانه قیمت‌ها در حوزه کالاهای اساسی جلوگیری شود. هر گونه افزایش قیمت در کالاهای مصرفی مردم باید با توجه به اوضاع اقتصادی استان و مردم جامعه صورت گیرد.

  • توزیع گوشت و مرغ در استان 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از ثبات قیمت مرغ و گوشت یخ‌زده متناسب با قیمت اعلامی ستاد تنظیم بازار کشور خبر می‌دهد و می‌گوید: فروردین امسال ۱۵۰ تن گوشت مرغ و ۱۷۰ تن گوشت گوساله منجمد در استان توزیع شد و پس از آن به دلیل ثبات قیمت‌ها در بازار، نیازی به توزیع مجدد مرغ و گوشت منجمد در استان نبود. «رسول جلیلی» با اشاره به گلایه مرغداری‌ها و کشتارگاه‌ها از قیمت پایین مرغ که بر اساس ابلاغ ستاد تنظیم بازار کشور ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان برای هر کیلوگرم اعلام شده است عنوان می‌کند: برای جلوگیری از افزایش قیمت مرغ با همکاری شرکت پشتیبانی امور دام اقدام به خرید تضمینی گوشت مرغ از ۷۳۲ مرغداری استان کرده‌ایم.

وی با اشاره به ۴ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در خرداد گذشته در مرغداری‌های استان نیاز ماهانه مردم آذربایجان غربی را ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه عنوان می‌کند و می‌گوید: متوسط نیاز ماهانه استان به گوشت مرغ ماهانه ۶ هزار تن است و با توجه به تدابیر انجام‌گرفته، طی ماه‌های آتی قیمت مرغ در استان افزایش نخواهد داشت.

  • خرید گوشت مرغ از مرغداران استان با هدف ایجاد تعادل در بازار

مدیر ‌کل شرکت پشتیبانی امور دام آذربایجان غربی هم از خریداری گوشت مرغ با شرایط جدید به صورت تهاتر، با هدف تنظیم ذخایر راهبردی و تعادل‌بخشی بازار در استان خبر می‌دهد و می‌گوید: در ازای هر کیلوگرم مرغ منجمد تحویلی به شرکت پشتیبانی امور دام از سوی تولیدکنندگان، ۱۶۲۵ گرم ذرت و ۸۷۵ گرم کنجاله سویا به نرخ مصوب از محل انبارهای شرکت به واحدهای مرغداری متقاضی توزیع می‌شود.

«علی محسن‌پور» می‌افزاید: گوشت مرغ طی روزهای گذشته در بازار با افت قیمت مواجه شده و نگرانی‌های جدی برای تولیدکنندگان به وجود آورده است. شرکت پشتیبانی امور دام وظیفه ایجاد تعادل در بازار را دارد، چراکه به همان میزان که مدافع حقوق مصرف‌کنندگان است باید مدافع تولیدکنندگان هم باشد.

این مسئول از عقد قرارداد با واحدهای پرورش گله گوشتی برای خرید گوشت مرغ مازاد این واحد تولیدی به صورت منجمد کارتنی شیرینگ پک همراه با تحویل نهاده از سوی شرکت پشتیبانی امور دام خبر می‌دهد و عنوان می‌کند: به منظور ایجاد تعادل در بازار عرضه نهاده‌های طیور و کاهش قیمت تمام‌شده محصول و همچنین تداوم جوجه‌ریزی در واحدهای مرغ گوشتی، مرغ تخم‌گذار و مرغ مادر گوشتی در سال گذشته ۵۳ هزار و ۲۳۰ تن نهاده دامی و ۴۱۰ هزار قطعه جوجه یک‌روزه بین واحدهای مرغداری و پرورش طیور در استان از سوی شرکت پشتیبانی امور دام توزیع شد.  

کد خبر 446579

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha