دوشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۸۶ - ۲۰:۳۸
۰ نفر

در غذاهای مکزیکی، لوبیا مصرف زیادی دارد. در این سوپ، لوبیا چیتی به‌عنوان ماده اصلی انتخاب شده و باتوجه به اینکه غذایی مکزیکی است، طعم تندی دارد.

البته شما می‌توانید براساس ذائقه خودتان از میزان فلفل ذکرشده در مواد لازم بکاهید.

مواد لازم برای 4 نفر:

- 175 گرم لوبیا چیتی [خواص لوبیا]

- 5/ 1 لیتر یا 5/2 پیمانه آب

- 170 تا 220 گرم هویج (نگینی خرد شود)

- یک عدد پیاز (نگینی خرد شود)

- 2 تا 3 حبه سیر (رنده شود)

- یک عدد فلفل قرمز خشک‌شده (خرد شود)

- یک لیتر یا یک و سه چهارم پیمانه آب مرغ

- 2 عدد گوجه فرنگی (پوست آن کنده و ریز خرد شود)

- 2 ساقه کرفس (ریز خرد شود)

- نمک و فلفل سیاه، به مقدار لازم

- یک قاشق سوپ‌خوری گشنیز خرد شده

- 3 عدد نان تست

- روغن، به مقدار لازم

- 2 حبه سیر (رنده شده و به صورت جداگانه در ظرفی ریخته شود)

طرز تهیه:

1 – لوبیا چیتی را از شب قبل در آب سرد خیسانده و روز بعد در قابلمه‌ای بپزید سپس هویج، ‌سیر، پیاز، فلفل‌قرمز و آب مرغ را به آن اضافه کرده و بگذارید به جوش آید. در ظرف را بگذارید و اجازه دهید 30 دقیقه  حرارت ببیند.

2 – حالا نیمی از مواد داخل قابلمه، شامل لوبیا و مخلوط سبزیجات را همراه مقداری آب سوپ در محفظه دستگاه غذاساز یا خردکن بریزید و پوره‌ای نرم و یکنواخت تحویل بگیرید.

3 – پوره را به قابلمه برگردانید و گوجه فرنگی و کرفس را به آ‌ن اضافه کنید؛ سپس 10 الی 15 دقیقه یا تا زمانی که تکه‌های کرفس بپزد، حرارت دهید. درصورت نیاز، مقداری آب جوشیده به سوپ اضافه کنید.

4 – در این فاصله زمانی، نان‌های تست را با چاقو به‌شکل مکعب‌های کوچک ببرید و همراه 2 حبه سیر رنده شده در تابه‌ای حاوی کمی روغن سرخ کنید تا طلایی‌رنگ شوند. سپس تکه نان‌ها را داخل سبد فلزی ریخته یا روی دستمال آشپزخانه حوله‌ای قرار دهید تا چربی اضافی آن گرفته شود.

5 – در پایان، نمک و فلفل موردنیاز را به همراه گشنیز خردشده اضافه کنید و چند دقیقه حرارت دهید، سپس سوپ را به ظرف موردنظر منتقل کرده و تکه نان‌های سرخ‌شده را روی آ‌ن بریزید و سرو کنید.

کد خبر 44655

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز