همشهری آنلاین: مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در حالی از بلاتکلیفی ۸ هزار دانش‌آموز تهرانی در صورت واگذاری ۱۱ مدرسه به بنیاد شهید ابراز نگرانی کرده است، که استاندار تهران از توقف پلمب مدارس توسط بنیاد شهید خبر داده است.

مدرسه

به گزارش همشهری آنلاین، عبدالرضا فولادوند،  مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران به ایلنا گفته است: با وجود اینکه شهرداری تهران کاربری فضای ۱۱ مدرسه را آموزشی اعلام کرده اما بنیاد شهید نمی‌پذیرد؛ تحویل دادن این مدارس در تهران به بنیاد شهید باعث ایجاد بحران شده و ۸ هزار دانش‌آموز آواره می‌شوند.

وی درباره پلمب مدارس توسط بنیاد شهید، اظهار کرده است: سال گذشته شورای تامین استان تهران اعلام کرد تا پلمب مدارس متوقف شود.

در همین حال و در پی پلمب دو مدرسه توسط بنیاد شهید و احتمال پلمب ۹ مدرسه دولتی دیگر در پایتخت، انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران با تاکید بر توقف پلمب مدارس در تهران به ایسنا گفته است: نقدینگی لازم برای خرید این مدارس وجود دارد و به زودی مشکل را حل خواهیم کرد.  پلمب مدارس در تهران توسط بنیاد شهید متوقف شده و مدرسه دیگری پلمب نخواهد شد تا ما در مدت کوتاهی این مشکل را حل کنیم.

وی تاکید کرد: قطعا در مورد دو مدرسه پلمب شده نیز رایزنی خواهیم کرد که این مدارس توسط بنیاد باز شود و مشکلی برای ثبت‌نام و تحصیل دانش‌آموزان ایجاد نشود.

روز سه‌شنبه یازدهم تیر ماه رئیس اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران از پلمب دو مدرسه دولتی تهران توسط بنیاد شهید خبر داد و علت پلمب این مدارس را مسائل مالی عنوان کرد.  وی پیرو خبری مبنی بر احتمال پلمب ۱۱ مدرسه قلع و قمعی دارای مالک حقوقی در تهران (بنیاد شهید) و سرگردانی ۸۰۰۰ دانش‌آموز در پی این اقدام، گفته بود: متاسفانه مدرسه ابتدایی دخترانه زیوری در منطقه ۲ و مدرسه پسرانه شهدای هسته‌ای در منطقه ۳ پلمب شدند.

کد خبر 446527
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha