همشهری آنلاین: وزارت دفاع روسیه از رهگیری یک فروند هواپیمای جاسوسی پی-۸ آمریکا در نزدیکی حریم هوایی خود بر فراز دریای بالتیک خبر داد.

جنگنده‌های روسیه صبح امروز جمعه یک فروند هواپیمای جاسوسی آمریکایی مدل «پی-۸» را در نزدیکی حریم هوایی خود رهگیری کردند.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد درپی نزدیک شدن یک فروند هواپیمای پی-۸ متعلق به نیروی دریایی آمریکا به حریم هوایی این کشور برفراز دریای بالتیک، دو فروند جنگنده «سوخو-۲۷» برای رهگیری آن اعزام شدند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک» جنگنده‌های روسی نیز مطابق قوانین بین‌المللی در فاصله ایمنی از این هواپیما قرار گرفته و بلافاصله آن را مجبور به دور شدن از حریم هوایی روسیه کردند.

بر این اساس، جنگنده‌های سوخو-۲۷ بعد از پایان ماموریت به پایگاه هوایی خود بازگشتند. فیلمی نیز توسط خلبان‌های روس از این عملیات رهگیری نیز منتشر شده که در شبکه‌های اجتماعی در حال دست به دست شدن است.

این رهگیری در حالی انجام شده که نیروهای دریایی آمریکا، اوکراین و تعدادی دیگر از کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی «ناتو» از ابتدای ماه جولای، رزمایشی نظامی را با بیش از ۳۰ کشتی جنگی و ۲۴ هواپیمای نظامی بر فراز دریای بالتیک آغاز کرده‌اند.

برخی کارشناسان معتقدند نیروی دریایی آمریکا سعی دارد از این فرصت استفاده کرده و در پوشش رزمایش دریایی، با استفاده از هواپیماهای جاسوسی دوربرد، عملیات شنود الکترونیک علیه روسیه انجام دهد.

پیش از این نیز وزارت دفاع روسیه از عملیات موفق رهگیری بمب افکن‌های راهبردی «بی- ۵۲» آمریکا که درحال نزدیک شدن به مرزهای این کشور بودند، خبر داده بود.

در تاریخ سی‌ام خرداد بود که هواپیمای آمریکایی مشابهی (پی-۸) به همراه یک فروند پهپاد «تریتون MQ-۴C» تلاش کرد با پرواز در نزدیکی حریم هوایی ایران بر فراز تنگه هرمز، اطلاعاتی را جمع‌آوری کند که با سرنگونی پهپاد مذکور توسط نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، عملیات نیمه‌تمام ماند. فارس

کد خبر 446516

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha