همشهری آنلاین: تیم کشتی فرنگی ایران قهرمان تیمی ششمین دوره بازی های جهانی کارگران در اسپانیا شد.

ایران قهرمان تیمی کشتی فرنگی کارگران جهان شد

رقابت های بخش تیمی کشتی فرنگی بازی های جهانی کارگران از ساعت ۱۰ امروز به وقت محلی در سالن پابیلو فیرال شهر تورتوسا اسپانیا آغاز شد و نمایندگان ایران موفق شدند هر سه حریف خود استونی، اتریش و فنلاند را قدرتمندانه شکست دهند و بر سکوی قهرمانی بایستند.
ملی پوشان کشتی فرنگی برابر سه حریف اروپایی خود با نتیجه مشابه هفت بر ۲ پیروز شدند.

در مراسم اهدا مدال «جواد رمضی» رییس فدراسیون کارگری و «صادقی فر» معاون وزیر کار نیز حضور داشت.

تیم ایران با ترکیب یونس عیسی بیگلو (۶۰ کیلوگرم)، محمود سلیمی راد (۶۳ کیلوگرم)، سید مهدی پورحسینی (۶۷ کیلوگرم)، جواد صابری (۷۲ کیلوگرم)، محمد جعفر توسلی (۷۷ کیلوگرم)، مهرداد بهرامی (۸۲ کیلوگرم)، مجید دهقان (۸۷ کیلوگرم)، حسین شکری (۹۷ کیلوگرم) و امید حاجی تبار (۱۳۰ کیلوگرم) و با سرمربیگری مجید دهگان و سرپرستی حسن حمیدی در این پیکارها حضور دارند.

تیم کشتی فرنگی کارگران روز گذشته و در مسابقات بخش انفرادی نیز موفق به کسب ۷ طلا و یک برنز شدند. ششمین دوره بازی‌های جهانی ورزش کارگری و آماتوری از ۱۱ تیرماه در شهر تورتوسای اسپانیا آغاز شد و ۳۰۰۰ ورزشکار از ۴۲ کشور جهان به مدت ۶ روز با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.
کاروان ورزشی ایران با ۱۴۰ ورزشکار در ۹ رشته و در قالب ۱۶ تیم در این بازی ها حضور دارند که در این کاروان ۱۱ تیم از مردان و پنج تیم از زنان حضور دارد و تیم جودوی زنان و شنای مردان برای نخستین مرتبه به این مسابقات اعزام شده اند.

تیم زنان در رشته‌های دوومیدانی، جودو، تنیس روی میز، پتانک و مردان نیز در رشته‌های دوومیدانی، جودو، تنیس روی میز، پتانک در دو تیم، کاراته، والیبال ساحلی در دو تیم، کشتی ساحلی و کشتی فرنگی و شنا حضور دارند.

ایران پیش از این و در ۵ دوره گذشته تنها در سال‌های ۲۰۱۵ در لیلیانو ایتالیا و ۲۰۱۷ در ریگا لتونی در این مسابقات حضور یافت و این سومین دوره حضور کاروان کشورمان در بازی‌های جهانی کارگری است. در سال ۲۰۱۵ برای اولین بار کاروان ایران در مسابقات جهانی لیلیانوی ایتالیا حاضر شد که ۲۱ مدال طلا، پنج نقره و ۶ برنز به دست آورد تا بین ۳۲ کشور به مقام نهم برسد. ایران در مسابقات ۲۰۱۷ در ریگای لتونی و دومین حضورش ۳۵ مدال طلا، ۱۵ مدال نقره و ۱۳ مدال برنز کسب کردند.

کد خبر 446477

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha