پکن- ایرنا: مقامات ژاپن اعلام کردند سیل ناشی از بارش شدید باران، ۹۳۴ هزار خانوار ژاپنی را در جنوب غرب این کشور در معرض خطر قرار داده است.

سیل 934 هزار خانوار ژاپنی را در معرض خطر قرار داده است

تلویزیون دولتی ژاپن روز پنجشنبه گزارش کرد با توجه به امکان جاری شدن سیل یا وقوع دیگر بلایای طبیعی بر اثر ادامه بارش شدید باران، برای ساکنان کل شهر کاگوشیما و هفت شهر دیگر در جنوب غرب ژاپن دستور تخلیه صادر شده است.

گزارش می افزاید تا ساعت ۱۸:۳۰ روز چهارشنبه، این شهرداری ها در کل برای بیش از یک میلیون و ۱۲۰ هزار نفر در قالب حدود ۵۳۰ هزار خانوار در سراسر این مناطق دستور تخلیه صادر کرده اند در سایر بخش های استان کاگوشیما و همینطور در استان های کوماموتو و میازاکی نیز برای نزدیک به ۸۶۸ هزار نفر در قالب حدود ۴۰۴ هزار خانوار، توصیه های تخلیه صادر شده است.

مقامات سازمان هواشناسی ژاپن می گویند که احتمالاً بارش بسیار شدید باران در منطقه کیوشو در جنوب غربی این کشور، به خصوص در استان کاگوشیما تا پایان روز پنجشنبه ادامه پیدا می کند برخی از نقاط این منطقه با خطر بالای گلرود و سیلاب روبرو هستند.
 


‌این سازمان می گوید که با استقرار یک جبهه باران زای فصلی بر فراز این منطقه و ورود جریان هوای گرم و مرطوب، ابرهای باران زا در حال شکل گرفتن هستند.

از روز جمعه بارش در برخی از بخش های جنوب کیوشو به ۱۰۰۰ میلیمتر رسیده است مقامات هواشناسی برای استان های کاگوشیما، کوماموتو و میازاکی هشدارهای گلرود صادر کردند.

این مقامات می گویند که این جبهه باران زا تا پنجشنبه فعال تر خواهد شد و برای کیوشو بارش های محلی سیل آسا بیش از ۸۰ میلیمتر در ساعت را پیش بینی می کنند آنها می گویند که بارش روزانه به اندازه میانگین ماه ژوئیه خواهد بود.

مقامات می گویند که بارش سیل آسا ادامه خواهد داشت انتظار می‌رود که بیشینه بارش از ظهر پنجشنبه تا ظهر جمعه در جنوب کیوشو و توکای بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیمتر باشد.

کد خبر 446469

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha